دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی مطرح کرد؛

نخبگان بیشتر از جوایز، به امتیازات ویژه برای انجام تحقیقات نیاز دارند

نخبگان بیشتر از جوایز، به امتیازات ویژه برای انجام تحقیقات نیاز دارند
دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: نخبگان بیشتر از جوایز، به امتیازات ویژه برای انجام تحقیقات نیاز دارند.
کد خبر : 896844
 

به گزارش گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، مراسم تقدیر از 250 نفر از دانشجویان نخبه شاهد و ایثارگر دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور با حضور حجت‌الاسلام و المسلمین عبدالحسین خسروپناه دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی در سالن شهید آوینی بندرعباس برگزار شد.
 
حجت‌الاسلام و المسلمین عبدالحسین خسروپناه در این مراسم با تبریک اعیاد شعبانیه و روز پاسدار اظهار کرد: همواره در نشست‌ها و همایش‌ها از نخبگان تجلیل می‌شود اما آیا این رویکرد برای تمدن‌سازی نوین اسلامی کافیست؟ به نظر می‌رسد که این رویکرد کافی نیست و لازم است اقدامات دیگری در دستور کار باشد.

وی با بیان اینکه بیش از جوایز، تکریم نخبگان و پذیرش امتیازات ویژه برای نخبگان باید مدنظر باشد، گفت: مثلا باید آزمایشگاه‌های معتبر در اختیار نخبگان باشد چراکه امتیازات ویژه از جایزه مهمتر است.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی بیان کرد: یکی از کارهای مهم دیگر تسهیل‌گری در جذب اعضای هیئت علمی است، اگر جذب نشوند، استقلال و استقرار شغلی ندارد، البته برخی از نخبگان نمی‌خواهند عضو هیئت علمی شوند ولی آنها که علاقه‌مندند باید جذب شوند.

استاد خسروپناه ادامه داد: باید جذب هیئت علمی نخبه بیشتر شود چراکه به نفع کشور است چون عضو هیئت علمی که در تولید علم مشارکت داشته باشد تولید علم کشور را افزایش می‌دهد، لذا یکی از دغدغه‌های ما جذب نخبگان علمی است، در این مسیر باید وزارت بهداشت نیازها را تشخیص دهد، در شورای عالی انقلاب فرهنگی قصد داریم نخبگان کشور را در کل کشور شناسایی کنیم تا در حوزه‌های آموزش و پژوهش جذب شوند.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته