دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
در همایش علمی هیئات واپسین‌های مذهبی؛

اسماعیلی: بیش از ۸۵ درصد از اهداف حوزه فرهنگی کشور اجرا شده است

اسماعیلی: بیش از ۸۵ درصد از اهداف حوزه فرهنگی کشور اجرا شده است
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: بیش از ۸۵ درصد از اهداف تحولی روشن در حوزه فرهنگی اجرا شده است.
کد خبر : 896818

به گزارش خبرنگار گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، محمدمهدی اسماعیلی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در همایش علمی هیئات واپسین‌های مذهبی که بعد از ظهر امروز (پنج شنبه، ۲۶ بهمن ۱۴۰۲) در سالن همایش‌های دانشگاه امام صادق (ع) برگزار شد، ضمن تبریک میلاد با سعادت امامان معصوم (ع) اظهار کرد: یک سال به وزارت فرهنگ و ارشاد بازسازی در کنار شورای عالی انقلاب فرهنگی و سازمان برنامه و بودجه فرصت داده شد تا ساختار فرهنگی کشور را انجام دهد که از ابتدای دولت سیزدهم در حال اجرای آن هستیم.

وی افزود: شهریور ۱۴۰۰ پس از رای اعتماد به محضر رهبر انقلاب رسیدیم و ایشان بازسازی انقلابی ساختار‌های فرهنگی را مطرح کردند.

اسماعیلی تصریح کرد: به دنبال تغییر جهت گیری‌های کلان و ساختاری حوزه فرهنگ در دولت مردمی بوده ایم. بیش از ۸۵ درصد از اهداف تحولی روشن در حوزه فرهنگی اجرا شده است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: ایران پس از پیروزی انقلاب اسلامی به دلیل بی اعتمادی به نهاد‌های موجود در ساختار پهلوی جمهوری اسلامی نهاسازی‌های مردمی متناظر و متناسب با جهت گیری‌های جدید انجام شد.

اسماعیلی گفت: ورود به دوره دوم دولت سیزدهم نیازمند تحول به ضرورت عمومی در فرهنگ حکمرانی کشور است که گریز ناپذیر است و باید تحول پیدا کند و باید تسهیل گری و نظارت و حمایت را در اختیار باشیم و در حوزه فرهنگ نمی‌توانیم همه بخش‌ها را به حاکمیت واگذار کنیم، حمایت و نظارت و تسهیل گری با حاکمیت است.

وی افزود: حاکمیت نظام اسلامی در حوزه مدیریت، افکار عمومی و ... به شدت تضعیف شده است؛ تاکید کرد: در بازسازی که اتفاق می‌افتد، باید حاکمیت در حوزه فرهنگ در جایگاه واقعی خود قرار بگیرد و حلقه‌های میانی تصدی گر اجرا شود.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تاکید کرد: اینکه شعار می دهند دولت نباید در فرهنگ ورود کند، اشتباه است؛ غرب هم این مسیر را پیش می‌گیرد و هیئات مهم ترین شبکه‌ برای حلقه های میانی هستند که باید توامندسازی را مدنظر قرار دهیم. برنامه مان این است تا تولید محتوا در شبکه‌های مردمی را تقویت کنیم. 

انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب