دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
25 بهمن 1402 - 20:39

توصیه ایران به کویت؛ راه‌حل پرونده میدان آرش در دست رسانه‌‌ها نیست

توصیه ایران به کویت؛ راه‌حل پرونده میدان آرش در دست رسانه‌‌ها نیست
سخنگوی وزارت امور خارجه اظهار کرد، جمهوری اسلامی ایران همواره بر حل‌وفصل موضوع میدان آرش از طریق گفت‌وگو و بر اساس مذاکرات پیشین کارشناسان تأکید دارد.
کد خبر : 896738

به گزارش گروه سیاست و جهان خبرگزاری علم و فناوری آنا، ناصر کنعانی، سخنگوی وزارت امور خارجه اظهار کرد، جمهوری اسلامی ایران همواره بر حل‌وفصل موضوع میدان آرش از طریق گفت‌وگو و بر اساس مذاکرات پیشین کارشناسان تأکید دارد.

کنعانی در پاسخ به بیانیه پایانی سفر امیر کویت به بحرین که در آن به موضوع میدان آرش اشاره شده، اظهار کرد: جمهوری اسلامی ایران همواره بر حل‌وفصل موضوع میدان آرش از طریق گفت‌وگو و بر اساس مذاکرات پیشین کارشناسان تأکید کرده و بر این باور است توافق در خصوص این موضوع در فضای همکاری و احترام به منافع و مصالح مشترک قابل‌دسترسی است.

وی افزود: بدون شک طرح ادعاهای یک‌جانبه در بیانیه‌های مختلف و رسانه‌ها نمی‌تواند گامی به جلو برای حل این پرونده قلمداد شود.

کنعانی ضمن تصریح به اصل حسن هم‌جواری و سیاست تقویت روابط با همسایگان، بار دیگر بر آمادگی جمهوری اسلامی ایران برای ادامه مذاکرات در فضای دوستانه و کارکردی با هدف رسیدن به یک راه‌حل موردتوافق تأکید کرد.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته