دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
10 خرداد 1395 - 12:21

ترکیه خواستار عملیات مشترک با آمریکا در سوریه بدون حضور کردها شد

وزیر امور خارجه ترکیه گفت آنکارا به واشنگتن پیشنهاد داده است تا اقدام به عملیات ویژه مشترک علیه افراد مسلح در سوریه بدون حضور نیروهای کرد کنند.
کد خبر : 89668

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا به نقل از شبکه العالم، مولود چاووش اوغلو با تروریست خواندن کردها، از پیشنهاد به واشنگتن برای انجام عملیات نظامی مشترک در سوریه خبر داد.


چاووش اوغلو گفت: «موضوعی که درباره آن با آمریکایی‌ها صحبت می‌کنیم بسته شدن جبهه منبج در سریع‌ترین زمان ممکن و باز کردن جبهه دوم در منطقه تحت اشغال داعش در استان حلب واقع در شمال سوریه است.»


وی افزود: «اگر نیروهایمان را جمع کنیم. آن‌ها (آمریکایی‌ها) نیروهای ویژه دارند و ما نیز نیروهای ویژه داریم. ما می‌گوییم بله باید جبهه‌ای جدید باز شود ولی نه با مشارکت حزب اتحاد دموکراتیک.»


این در حالی است که آمریکا از شبه‌نظامیان حزب اتحاد دموکراتیک (کردها) در شمال سوریه در نبرد علیه داعش حمایت می‌کند که با انتقاد تند ترکیه همراه شده و آنکارا این گروه را تروریست خوانده است.


چاووش اوغلو تاکید کرد: «معارضان مسلح سوری و حامیان آن‌ها یعنی نیروهای ویژه ترکیه، آمریکا و نیز نیروهای برخی کشورهای هم‌پیمان مانند آلمان و فرانسه می‌توانند به سهولت سمت شهر رقه (شمال) که تحت کنترل عناصر داعش است، پیشروی کنند.»


موضوع دیگری که وزیر امور خارجه ترکیه آن را بیان کرد، اقدام آمریکا به تحویل سامانه‌های ضد موشکی وعده داده شده به ترکیه بود. چاوش اوغلو با اعلام اینکه تحویل این تجهیزات تا ماه آگوست (شهریور) انجام نمی‌شود، از خلف وعده آمریکا ابراز تاسف کرد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته