دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
10 خرداد 1395 - 11:45
نقشینه در گفت‌و‌گو با آنا خبر داد

نیمه شمالی کشور طی سه روز آینده بارانی می‌شود/ امشب، افزایش سرعت باد در پایتخت

کارشناس سازمان هواشناسی با بیان اینکه امشب سرعت وزش باد در تهران افزایش پیدا می‌کند و در برخی مناطق شاهد بروز گردو‌خاک هستیم، گفت: طی سه روز آینده شاهد بارش باران در مناطق شمالی و شمال غربی کشور هستیم. همچنین طی این‌ روزها شاهد کاهش دما در این مناطق خواهیم بود.
کد خبر : 89655

امین حسین نقشینه در گفت‌و‌گو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری آنا با اشاره به وضعیت‌‌ آب‌وهوایی طی روزهای آینده اظهار کرد: امشب سرعت وزش باد در تهران افزایش پیدا می‌کند و در برخی مناطق این وزش باد شدید با توجه به سطح زمین نواحی خشک جنوب استان می‌تواند گرد‌‌و‌خاک ایجاد کند، به نظر نمی‌آید ما در شهر تهران شاهد گردو‌خاک باشیم.


وی با بیان اینکه امشب روی نوار شمالی کشور شاهد بارش‌های پراکنده باران هستیم، افزود: بارش امشب مناطق شمالی آذربایجان‌های غربی و شرقی را تا مناطق شمالی خراسان شمالی در برمی‌گیرد. همچنین در ارتفاعات و دامنه‌های البرز شاهد بارش باران هستیم.


کارشناس سازمان هواشناسی با اشاره به وضعیت بارش‌ها طی سه روز آینده اضافه کرد: فردا بعدازظهر انتظار داریم یک موج سامانه بارشی از شمال ایران عبور کند و در آذربایجان‌های شرقی و غربی، اردبیل و گیلان شاهد بارش باران باشیم. در سه روز متوالی در بعدازظهر و شب نوار شمالی کشور، شمال غرب، سواحل شمال، ارتفاعات و دامنه‌های البرز و شمال شرق کشورمان تحت تاثیر تغییرات آب‌و‌هوایی و موج بارشی قرار می‌گیرد و شاهد افزایش ابر، رگبار و رعد‌و‌برق خواهیم بود.


نقشینه با ببان اینکه در همین راستا شاهد کاهش نسبی دما در این مناطق هستیم، اضافه کرد: در برخی ساعات در مناطق یاد شده شاهد وزش باد شدید هستیم. این موج روی تهران هم تاثیرگذار است. در بعدازظهر چهارشنبه در تهران شاهد رشد ابر هستیم و احتمال بارش پراکنده باران وجود دارد.


کارشناس سازمان هواشناسی با اشاره به وضعیت دمای کشور طی روزهای آینده عنوان کرد: در نیمه شمالی کشور تا روز پنجشنبه کاهش دما پیش‌بینی می‌شود و از روز جمعه تا اواسط هفته آینده شاهد روند افزایش دما در کشور هستیم و به نظر می‌آید که این هفته در تهران روزهای گرمی را سپری کنیم. ماه رمضان نیز روزهای گرمی را در نیمه شمالی و مرکزی کشور خواهیم داشت.


وی با اشاره به وضعیت آب‌و‌هوایی در روز 14 خرداد ماه که در تهران شاهد برگزاری مراسم گرامیداشت ارتحال امام خمینی(ره) هستیم، گفت: در این روز وضعیت آب‌و‌هوایی تهران مناسب است و شاهد بارش باران نیستیم اما یک روز قبل (پنج‌شنبه) شاهد بارش پراکنده باران در پایتخت هستیم.




انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته