دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

وزیر صمت:‌ زمان استفاده از خودروهای برقی است

وزیر صمت:‌ زمان استفاده از خودروهای برقی است
وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه تکنولوژی‌ها در حال پیشرفت هستند، گفت: به هزار و یک دلیل می‌توان ثابت کرد که امروز زمان استفاده از خودرو‌های برقی است.
کد خبر : 896443

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری علم و فناوری آنا، عباس علی آبادی وزیر صنعت معدن و تجارت که در سیزدهمین همایش بین المللی موتور‌های درون‌سوز و نفت گفت: وقتی تکنولوژی می‌آید این به این معنا است که شما وارد یک پیچ تاریخی شده اید. امروز بنزین بن بست مطلق در کشور ماست و باید بتوانیم از روی آن عبور کنیم.

وزیر صنعت و معدن گفت: به هزار و یک دلیل می‌توان گفت در حال حاضر وقت این است که از تکنولوژی دنیا در حوزه خودرو استفاده کرد و باید به سمت برقی و هیبریدی شدن خودرو‌ها استفاده کرد.

وی با اشاره به اینکه وقتی فناوری وارد بالندگی می‌شود که در آن حوزه میزان مقالات بیشتر شود ادامه داد: در حال حاضر هیدروژن هنوز تجاری نشده است می‌تواند جای باطری رو یگیرد.اما با این وجود هر قدمی برای توسعه و فناوری می‌تواند ما را در مسیر پیشرفت قرار دهد.

علی آبادی با اشاره به اینکه بنزین در کشور ما بست مطلق است اضافه کرد: باید از روی بنزین رد بشویم و نمی‌شود با این شرایط مصرف بنزین با همین شرایط در اختیار مردم قرار دهیم این به جز مشکلات زیست محیطی است که بنزین با خودش به همراه دارد.

وزیر صمت به خودروسازان توصیه کرد؛ اولا از این تغییر خارج نشوید و بعد اینکه به سراغ فناوری‌های روز دنیا بروید اگر زیر ساخت آن فراهم نیست آن را باید درست کنیم.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته