دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش در گفت‌وگو با آنا مطرح کرد؛

پایش سطح آموزش در طرح ملی دستاورد‌های یادگیری دانش‌آموزان

پایش سطح آموزش در طرح ملی دستاورد‌های یادگیری دانش‌آموزان
معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش با بیان اینکه در دوره اول متوسطه سنجش ملی نداریم، گفت: سنجش دستاورد‌های یادگیری دانش‌آموزان باعث می‌شود تا رصدی ملی در سراسر کشور داشته باشیم.
کد خبر : 896231

محمدمهدی کاظمی، معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش با اشاره به طرح ملی سنجش دستاورد‌های یادیگیری دانش‌آموزان در گفت‌وگو با خبرنگار گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا اظهار کرد: همان‌طور که می‌دانید سنجش در ارتقای روند یادگیری بسیار موثر است؛ بنابراین درصدد برآمدیم یک سنجش ملی برگزار کنیم.

وی با اشاره به زمان برگزاری طرح ملی سنجش دستاورد‌های یادگیری دانش‌آموزان، تأکید کرد: ۲۵ بهمن یک سنجش ملی در کشور در تمام پایه‌های هفتم، هشتم و نهم دوره اول متوسطه و با همکاری مشترک اداره آموزش دوره اول متوسطه و اداره سنجش و ارزشیابی تحصیلی اجرا می‌شود.

طرح ملی سنجش دستاورد‌های یادگیری دانش‌آموزان شامل محفوظات نمی‌شود

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش با بیان اینکه رویکرد این سنجش ملی رویکرد سنجش عملکردی است، عنوان کرد: این سنجش بحث محفوظات را در برنمی‌گیرد و بلکه یادگیری دانش‌آموزان با رویکرد عملکردی و شایستگی‌محور است.

رصد پایش و دقیقی از سطح آموزش در طرح ملی دستاورد‌های یادگیری دانش‌آموزان

کاظمی با بیان اینکه سنجش دستاورد‌های یادگیری دانش‌آموزان باعث می‌شود تا یک رصد ملی در سراسر کشور داشته باشیم، تصریح کرد: در دوره اول متوسطه سنجش ملی نداریم و این سنجش کمک می‌کند تا رصد و پایش دقیقی از سطح آموزش در کشور داشته باشیم.

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش با اشاره به مزیت‌های سنجش دستاورد‌های یادگیری دانش‌آموزان در کشور، یادآور شد: این سنجش همچنین در راستای ارتقای آموزش به ما کمک می‌کند تا برنامه‌ریزی دقیق‌تری داشته باشیم.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته