دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
10 خرداد 1395 - 10:33

500 جلد به آرشیو کتابخانه انقلاب حوزه هنری اضافه شد

نمایشگاهی از تازه‌ترین آثار گردآوری شده از سوی کتابخانه انقلاب اسلامی حوزه هنری، یکشنبه 9 خردادماه در حوزه هنری برپا شد.
کد خبر : 89581

به گزارش گروه فرهنگی آنا و به نقل از پایگاه خبری حوزه هنری، نمایشگاه تازه‌ترین آثار مکتوب کتابخانه انقلاب اسلامی حوزه هنری که دوره تاریخی قاجاریه به بعد را شامل می‌شود، با حضور محسن مومنی‌شریف رئیس حوزه هنری، محمد حمزه‌زاده قائم مقام حوزه هنری، فاضل نظری معاون هنری حوزه هنری و هدایت الله بهبودی، محسن غنی‌یاری سرپرست دفتر ادبیات انقلاب اسلامی و جمعی دیگر از پژوهشگران و علاقه‌مندان یک‌شنبه 9 خردادماه در لابی طبقه همکف ساختمان اداری حوزه هنری برپا شد.


در این نمایشگاه تازه‌ترین آثار گردآوری شده از سوی کتابخانه انقلاب اسلامی در بخش‌های موضوعی کلیات جغرافیا، تاریخ و تحلیل هنر و شرح احوال هنرمندان، زندگی‌نامه و شرح حال امام خمینی (ره)، زندگی نامه و شرح حال رهبر معظم انقلاب اسلامی آیت الله العظمی خامنه‌ای، تاریخ تحلیلی ادبیات معاصر، تاریخ و فهرست مطبوعات، شرح احوال رجال، تاریخ ایران در دوره جمهوری اسلامی، کلیات انقلاب اسلامی، کلیات تاریخ قاجاریه، تاریخ ایران در دوره پهلوی اول، تاریخ ایران در دوره ملی شدن صنعت نفت، تاریخ احزاب و تشکل‌ها، کلیات تاریخ ایران، تاریخ آموزش عالی ایران و کتاب‌شناسی در معرض دید علاقه‌مندان قرار گرفته بود.


گوهریان، مدیر کتابخانه تخصصی انقلاب اسلامی و تاریخ معاصر ایران، نیز در سخنانی با بیان اینکه این کتابخانه مطابق سنت هر ساله خود در نمایشگاه بین المللی کتاب تهران حضوری فعال داشته است، اظهار کرد: به این دلیل که اغلب ناشران شهرستانی در نمایشگاه کتاب آثار خود را عرضه می‌کنند و در این مکان می‌توان به تازه‌ترین آثار دسترسی داشت، در روزهای برگزاری نماشگاه، در محل حاضر می‌شویم و آثار مدنظرمان را تهیه می‌کنیم.


وی افزود: در این دوره از نمایشگاه نیز تازه‌ترین منابع مکتوبی را که به کتابخانه ما مربوط می شد تهیه کردیم و در تهیه این منابع، شاخصه‌هایی همچون دوره قاجاریه، پهلوی اول و دوم، احزاب فعال و روحانیون مبارز و ... را مدنظر قرار دادیم.


گوهریان همچنین گفت: بیش از 1500 غرفه را در نمایشگاه بین المللی کتاب تهران رصد کردیم و در نهایت حدود 500 جلد کتاب تهیه کردیم تا پژوهشگران بتوانند از این آثار برای تحقیقات و نگارش آثارشان استفاده کنند. با پایان نمایشگاه نیز علاقه مندان و اعضای کتابخانه انقلاب می‌توانند از این آثار بهره ببرند.


انتهای پیام/

برچسب ها: حوزه هنری
ارسال نظر
هلدینگ شایسته