دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
10 خرداد 1395 - 10:00

فرمانده شاخص داعش در فلوجه کشته شد

منابع خبری از کشته شدن یکی از رهبران شاخص داعش در فلوجه خبر دادند.
کد خبر : 89575

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا به نقل از مرکز رسانه‌اى مقاومت اسلامى نجباء (گروه مقاومت فعال در عراق)، وسام محمد هادی، یکی از فرماندهان مطرح داعش در فلوجه در حمله جنگنده‌هاى عراقى کشته شد.


این در حالی است که روز گذشته (یکشنبه) شبکه الجزیره خبر داد: «نبردهای شدیدی در ورودی‌های عمدتا شرقی و جنوبی شهر فلوجه میان ارتش عراق و شبه‌نظامیان داعش در جریان است.»


بنا به این گزارش، نظامیان ارتش عراق از صبح روز گذشته (یکشنبه) پیشروی گسترده‌ای به سوی شهر فلوجه آغاز کرده‌اند و حملات همزمان از ورودی شرقی و جنوبی این شهر، باعث شده است تا نیروهای داعش غافلگیر شوند. الجزیره به نقل از شاهدان محلی گزارش کرده است تاکنون بیش از 150 تن از اعضای داعش کشته شده‌اند.


در همین حال، به‌دنبال برخی حملات انتحاری نیروهای داعش، 40 سرباز ارتش عراق جان خود را از دست داده‌اند. با وجود این، شدت حملات ارتش عراق به اندازه‌ای بوده است که نیروهای داعش ناچار شده‌اند از بیم قرار گرفتن در حلقه محاصره بیشتر ارتش عراق، تا ورودی‌های شهر عقب‌نشینی کنند.


فرماندهان میدانی ارتش عراق به الجزیره گفته‌اند که عملیاتی که از صبح یکشنبه آغاز شده است، آخرین رشته از عملیات آزادسازی فلوجه است و آن‌ها به زودی کل شهر را به کنترل درخواهند آورد.



انتهای پیام/

برچسب ها: فلوجه
ارسال نظر
هلدینگ شایسته