دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
18 بهمن 1402 - 12:03

فلسطین اسطرلاب تشخیص انسانیت از جاهلیت است

فلسطین اسطرلاب تشخیص انسانیت از جاهلیت است
رئیس دانشگاه آزاد لارستان بیان کرد: امروز فلسطین اسطرلاب تشخیص حق از باطل و انسانیت از جاهلیت است و تبیین این موضوع به نقش‌آفرینی ایران در منطقه غرب آسیا و جایگاه ایران کمک می‌کند.
کد خبر : 895421

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، نشست جهاد تبیین با عنوان «بررسی جایگاه ایران در معادلات منطقه‌ای» با حضور نخبگان و فرهیختگان در مجتمع آموزش عالی شهرستان لارستان برگزار شد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد لارستان در این نشست گفت: کشور ایران به‌دلیل موقعیت ژئوپلیتیک، ژئواستراتژیک و ژئواکونومیک همواره مورد طمع دشمنان خود در سده گذشته بوده است.

مهدی زارع اضافه کرد: انرژی وافر فسیلی و منابع بی‌انتهای معدنی در منطقه خلیج فارس و خاورمیانه به‌علاوه نقش ژئوپلیتیک تنگه هرمز که بیش از یک سوم نفت دنیا را تأمین می‌کند و نقش شاهراهی خاورمیانه در اتصال آروپا، افریفا، شرق آسیا، روسیه و اقیانوس هند به همدیگر موجب شده که قدرت‌های بزرگ به این منطقه نگاه ویژه داشته باشند و همواره خطرات زیادی را به این منطقه تحمیل کنند.

وی با بیان ویژگی‌های منطقه غرب آسیا و خاورمیانه عنوان کرد: این منطقه به‌دلیل اینکه مهد ادیان ابراهیمی همچون مسیحیت، یهودیت و اسلام بوده در سراسر دنیا مورد توجه و عنایت ویژه تحلیلگران، سیاستگذاران، تصمیم‌گیران و تصمیم‌سازان است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد لارستان با اشاره به اینکه ایران در مرکز تحولات خاورمیانه قرار دارد، متذکر شد: لازم است با توجه به خطراتی که در سال‌های اخیر ایران را تهدید می‌کند، مسئولان با درایت در حوزه‌های اقتصادی، سیاسی، اجتماعی و حتی جنگی بهترین و مناسب‌ترین تصمیم و آرایش را انتخاب کنند و مانع از حضور دشمنان در عرصه‌های مختلف تصمیم‌گیری این سرزمین شوند.

زارع با اشاره به اینکه فلسطین به فرموده رهبر فرزانه انقلاب اسلامی «کلید رمزآلود ظهور است»، ادامه داد: امروز فلسطین اسطرلاب تشخیص حق از باطل و انسانیت از جاهلیت است و تبیین این موضوع می‌تواند به نقش‌آفرینی ایران در منطقه غرب آسیا و جایگاه ایران در این قضایا کمک کند.

وی با اشاره به این موقعیت حساس گفت: برای اینکه بتوان از این زمان نهایت استفاده را برد، نیاز به تثبیت مشروعیت مردمی و ارتقای توانمندی‌های نرم و سخت داخلی داریم تا با موفقیت از این گردنه عبور کنیم.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته