دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
10 خرداد 1395 - 08:48

گفت‌وگوی ظریف با همتای لهستانی در زمینه همکاری‌های اقتصادی/ وزیر امور خارجه امروز ورشو را ترک می‌کند

وزیر امور خارجه کشورمان در دیدار با وزیر امور خارجه لهستان در خصوص حوزه‌های مختلف همکاری اقتصادی ایران و لهستان از جمله در زمینه انرژی و روابط بانکی گفت‌وگو کردند.
کد خبر : 89540

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا به نقل از اداره دیپلماسی رسانه ای وزارت امور خارجه، محمد جواد ظریف، وزیر امور خارجه شب گذشته در آغاز سفر خود به چهار کشور لهستان، فنلاند، سوئد و لتونی در اولین برنامه کاری دیدار خود از لهستان با واشچیکوفسکی وزیر امور خارجه این کشور دیدار و گفت‌وگو کرد.


این دیدار نخست با گفت‌وگوهای خصوصی دو وزیر امور خارجه در خصوص روابط و همکاری‌های دو کشور آغاز و سپس ظریف و همتای لهستانی یادداشت تفاهم رایزنی‌های سیاسی دوره‌ای وزیران امور خارجه را در حضور خبرنگاران رسانه‌های گروهی امضاء و در سخنانی کوتاه از سوابق تاریخی همکاری‌های دو ملت و ظرفیت‌های فعلی گسترش روابط دو کشور در زمینه‌های مختلف سیاسی و اقتصادی سخن گفتند.



سپس گفتگوهای دو وزیر خارجه در حضور هیات‌های همراه و با ضیافت شام رسمی ادامه یافت. در این گفت‌وگوها در خصوص حوزه‌های مختلف همکاری اقتصادی ایران و لهستان از جمله در زمینه انرژی و روابط بانکی و مسائل بین‌المللی مورد اهتمام دو طرف مانند بحران‌های منطقه غرب آسیا و راه‌های حل آن و همچنین بحران مهاجرت بحث و تبادل نظر شد.


ظریف و هیأت همراه امروز به دیدارها و برنامه‌های کاری خود در لهستان ادامه داده و سپس ورشو را به مقصد هلسینکی پایتخت فنلاند ترک خواهند کرد.



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته