دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
فجر ۴۲ از نگاه آنا|

عزت‌الله رمضانی‌فر: از نقش‌های تکراری بیزارم/ حضور«داشی» در «شه‌سوار» کوتاه اما تأثیرگذار بود

عزت‌الله رمضانی‌فر: از نقش‌های تکراری بیزارم  حضور«داشی» در «شه‌سوار» کوتاه اما تأثیرگذار بود
بازیگر فیلم سینمایی «شه‌سوار» که در چهل و دومین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر به نمایش درآمده است، از حضور خود در این اثر می‌گوید.
کد خبر : 895392

به گزارش گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، فیلم سینمایی «شه‌سوار» به کارگردانی حسین نمازی از جمله آثاری بود که در چهل و دومین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر به نمایش درآمد.

در این فیلم که همچون اثر قبلی نمازی یعنی فیلم «شادروان» در قالب کمدی اجتماعی ساخته شده است، بازیگرانی همچون مهرداد صدیقیان، الناز حبیبی، هادی کاظمی، عباس جمشیدی‌فر، گیتی قاسمی، سعید عطایان، ایمان برات‌پور، حافظ نبی‌زاده و ناهید استواری ایفای نقش می‌کنند.

اما در کنار این گروه بازیگری، حضور عزت‌الله رمضانی‌فر بازیگر پیشکسوت سینما و تلویزیون از جمله ویژگی‌های این اثر محسوب می‌شود. بازیگری که از معدود بازماندگان گروه تولید فیلم سینمایی «گاو» ساخته زنده‌یاد داریوش مهرجویی است که در سال ۱۳۴۸ تولید شد.

به همبن بهانه عزت‌الله رمضانی‌فر در گفتگو با خبرنگار آنا درباره نقش‌آفرینی خود در فیلم «شه‌سوار» گفت: من در این فیلم نقش عموی بزرگ خانواده که پیرمردی کر و لال است و او را «داشی» صدا می‌کنند را بازی می‌کنم. با این که حضور «داشی» در فیلم در همان ابتدا و حدود پانزده دقیقه است، اما او شخصیتی است که قصه فیلم بر مبنای او پیش می‌رود و همه شخصیت‌ها کارهایشان را در نسبت اتفاقاتی که برای «داشی» رقم می‌خورد پیش می‌برند. به جرئت می‌گویم که «داشی» بیشترین تأثیر را روی روند داستان فیلم دارد.

وی اظهار کرد: برای من تأثیرگذار بودن نقش از بلندی و کوتاه بودن آن بسیار مهم‌تر است. برای همین این نقش را با وجود کوتاه بودن پذیرفتم، چون واقعاً تاثیرگذار بود. قصد مقایسه کیفی ندارم، اما اکنون در سینمای اروپا و آمریکا هم می‌بینید که بازیگران بزرگ و پا به سن‌گذاشته گاهی در یک یا دو سکانس بازی می‌کنند، اما برای آنها تاثیرگذاری آن شخصیت در جریان قصه فیلم مهم است.

عزت‌الله رمضانی‌فر: از تکرار نقش‌ها بیزارم/ حضور«داشی» در «شه‌سوار» کوتاه اما تأثیرگذار بود

وی گفت: من در طول این شصت سال در سینما، تئاتر و تلویزیون نقش آدم‌هایی که ویژگی‌ها یا محدودیت‌های خاصی دارند را بازی کرده‌ام. پیش از این هم نقش افراد کر و لال را بازی کرده بودم، اما همه تلاشم این بود که داشی به عنوان یک شخصیت کر و لالف شخصیتی کاملاً متفاوت از این نقش‌ها داشته باشد. من از تکرار یک نقش بیزارم. دوست دارم شخصیت‌هایی را بازی کنم که ساده نبوده و قابل کنکاش باشند. برای همین متفاوت بودن نقش‌ها برایم مهم است.

وی درباره شرایط تولید فیلم گفت: لوکیشن فلیمبرداری در حواشی شهریاربود. من با وجود این که کارگردان این اثر یعنی آقای نمازی از هنرمندان جوان ما هستند و سایر عوامل هم اغلب جوان بودند، اما من با آنها احساس راحتی می‌کردم و فاصله سنی من مانع از این نمی‌شد که کار ضربه بخورد.

لازم به یادآوری است چهل و دومین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر از دوازدهم تا بیست دوم بهمن ماه به دبیری مجتبی امینی در حال برگزاری است.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته