دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
17 بهمن 1402 - 21:52

حماس به طرح آتش‌بس غزه پاسخ داد

حماس به طرح آتش‌بس غزه پاسخ داد
جنبش مقاومت اسلامی "حماس " سه شنبه شب اعلام کرد که پاسخ خود به طرح پیشنهادی برای آتش‌بس در غزه را به مقامات قطری و مصری تحویل داده است.
کد خبر : 895321

به گزارش گروه سیاست و جهان خبرگزاری علم و فناوری آنا، جنبش حماس در بیانیه‌ای اعلام کرد که دقایقی قبل پاسخ خود به چارچوب توافق (پیشنهادی) را پس از مشورت‌های داخلی و مشورت با گروه‌های فلسطینی تحویل برادران قطری و مصری داده است.

در ادامه این بیانیه آمده است: حماس با این طرح با روحیه‌ای مثبت تعامل داشته است؛ به گونه‌ای که متضمن آتش‌بس کامل و همه جانبه در غزه، توقف کامل جنگ علیه ملت فلسطین و امدادرسانی، اسکان آوارگان و عمران و بازسازی نوار غزه، لغو محاصره این باریکه و تحقق عملیات مبادله اسرا باشد.

حماس اعلام کرد: ما از نقش‌آفرینی برادرانمان در مصر و قطر و تمامی کشورهایی که در تلاش برای توقف جنگ ظالمانه علیه ملت فلسطین هستند، قدردانی می‌کنیم.

در این بیانیه آمده است: ما همچنین ضمن درود به ملت فلسطین و پایداری اسطوره‌ای آن و مقاومت قهرمان فلسطین به ویژه در نوار غزه، تاکید می‌کنیم که ما در جنبش حماس همراه با تمامی گروه‌ها و جریان‌های ملی فلسطینی به دفاع از ملت خویش در مسیر پایان اشغالگری و تحقق حقوق ملی مشروع این ملت در سرزمین و مقدسات خویش، ادامه می‌دهیم.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته