دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
برای دانشجویان مقطع کارشناسی؛

جزئیات ارائه درس «یادگیری تجربی» در دانشگاه تهران اعلام شد

جزئیات ارائه درس «یادگیری تجربی» در دانشگاه تهران اعلام شد
امکان اخذ درس یادگیری تجربی برای دانشجویان مقطع کارشناسی پیوسته دانشگاه تهران در همه رشته‌ها در بازه زمانی ثبت‌نام و انتخاب واحد نیمسال دوم تحصیلی ۱۴۰۳-۱۴۰۲ فراهم شد.
کد خبر : 895290

به گزارش گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، فاطمه نارنجی، ثانی رئیس مرکز ارزیابی کیفیت و تحول آموزشی دانشگاه تهران گفت: معاونت آموزشی دانشگاه تهران در راستای تحقق هدف افزایش توانمندی‌های علمی، حرفه‌ای و تخصصی دانشجویان (با تأکید بر ارتقای مهارت‌های نرم)، از ابتدای سال ۱۴۰۲ نسبت به طراحی، توسعه، تقویت و اجرای دوره‌های مهارتی متناسب با نیاز‌های جامعه، فعالیت‌های هدفمند و مستمری را آغاز کرده است.

وی افزود: نظرات و پیشنهاد‌های اعضای شورای سیاستگذاری نوآوری و تحول آموزشی دانشگاه منجر به تصویب اجرای درس یادگیری تجربی جهت ارائه به دانشجویان مقطع کارشناسی پیوسته در همه رشته‌های تحصیلی دانشگاه تهران در نیمسال اول سال تحصیلی ۱۴۰۳-۱۴۰۲ شد.

رئیس مرکز ارزیابی کیفیت و تحول آموزشی دانشگاه تهران بیان کرد: همچنین بر اساس ابلاغ آیین‌نامه تدوین و بازنگری برنامه‌های درسی توسط معاونت آموزشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری (ویرایش جدید مورخ ۲۷/‏۰۶/‏۱۴۰۲‬) درس یادگیری تجربی از نظر نوع واحد درسی، در مجموعه دروس مهارتی-اشتغال‌پذیری قرار دارد.

نارنجی ثانی افزود: علاوه بر این، پیرو مصوبات پنجمین جلسه شورای سیاستگذاری نوآوری و تحول آموزشی دانشگاه تهران، با توجه به اینکه نمره درس در معدل نیمسال تحصیلی و همچنین معدل کل دانشجو درج و محاسبه می‌شود، بنابراین فارغ‌التحصیل شدن دانشجویان مقطع کارشناسی پیوسته ورودی ۱۴۰۰-۱۴۰۱ و پس از آن در همه رشته‌ها منوط به گذراندن درس یادگیری تجربی است.

انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب