دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
فجر ۴۲ از نگاه آنا| کیانوش ایازی در گفت‌وگو با آنا:

«مرثیه‌ای برای یک مرد مُرده» تلفیقی از سبک‌ها و شیوه‌های اجرایی خلاق است

«مرثیه‌ای برای یک مرد مُرده» تلفیقی از سبک‌ها و شیوه‌های اجرایی خلاق است
کارگردان «مرثیه‌ای برای یک مرد مُرده» گفت: طراحی این نمایش ۹ ماه زمان بُرد، مخاطبی که نمایش به نمایش کارهایم را دنبال می‌کند، به دنبال فضای جدید و حرف تازه خواهد بود و تلاش می‌کنم در هر کاری این نوگرایی را رعایت کنم.
کد خبر : 895286

به گزارش خبرنگار فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، نمایش «مرثیه‌ای برای یک مرد مرده» در چهل و دومین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر با نامزدی در بخش‌های کارگردانی، نمایشنامه، بازیگری مرد، بازیگری زن، طراحی صحنه، طراحی نور و موسیقی خوش درخشید. این اثر در این رویداد بین‌المللی موفق به دریافت تندیس و دیپلم افتخار بهترین نمایشنامه، تقدیر و جایزه نقدی بهترین کارگردانی، تقدیر و جایزه نقدی بهترین بازیگری مرد، تقدیر و جایزه نقدی بهترین بازیگری زن، تقدیر و جایزه نقدی بهترین طراحی صحنه شد.

«مرثیه‌ای برای یک مرد مُرده» درباره مردی است که بعد از ۵ سال غیبت با پسرش تماس می‌گیرد و می‌خواهد اورا ببیند. پسر به نشانی پدر می‌رود، اما با جسد وی روبه‌رو می‌شود و....

کیانوش ایازی دراین باره به خبرنگار آنا گفت: طراحی نمایش ۹ ماه زمان بُرد و به دنبال این بودم که با تلفیق سبک‌ها و شیوه اجرایی برای مخاطب جذابیت بیشتری ایجاد کنم.

وی افزود: در این سبک متن‌ها که فضای کار به شکل روایت پیش می‌رود و مخاطب باید داستان را دنبال کند، به خاطر اینکه خسته نشود و تک بعدی نباشد، برایش شیوه اجرایی را طراحی کردیم که مخاطب هم از نظر داستان و هم از نظری بصری درگیر فضای کار بشود تا در نهایت از هر دو بخش لذت ببرئد.

ایازی با بیان اینکه قطعا قدم بعدی باید فراتر از مرثیه باشد، گفت: مخاطبی که نمایش به نمایش آثارم را دنبال می‌کند، به دنبال فضای جدید و حرف جدیدی خواهد بود، این روش کار کردن کار خودم رو سخت‌تر می‌کند و قطعا مخاطب با انتظار بالاتری وارد سالن می‌شود؛ چراکه تجربه قبلی موفق بوده است.

وی گفت: از فردای اختتامیه به فکر تولید اثر جدید و دغدغه‌مند هستم و حتی صحبت‌هایی هم در مورد متن بعدی انجام دادم. به هرحال حرف ما انتها ندارد؛ چراکه همیشه در مسیر هستیم و رسیدن هم معنا ندارد. در نهایت اینکه بعد از استقبال خوب و جوایزی که مرثیه دریافت کرد، من انرژی بیشتری برای تولید بعدی پیدا کردم و امیدوارم مخاطب مثل همیشه همراه ما باشد.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته