دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
در راستای افزایش تولید پایدار نفت برگزار شد؛

همایش گام معکوس خوردگی فلزات

همایش گام معکوس خوردگی فلزات
همایش «گام معكوس خوردگی فلزات و حفاظت فنی در راستای افزایش تولید پایدار نفت» سه شنبه 17 بهمن‌ماه برگزار شد.
کد خبر : 895233

به گزارش خبرنگار گروه پژوهش و دانش خبرگزاری علم و فناوری آنا، همایش گام معكوس خوردگی فلزات و حفاظت فنی در راستای افزایش تولید پایدار نفت صبح سه شنبه (17 بهمن‌ماه) در در مرکز همایش‌های بین المللی کوشک برگزار شد.

برزو قنبری، مدیر پشتیبانی ساخت و تامین کالای شرکت ملی نفت ایران در این همایش پیرامون اهمیت بحث خوردگی گفت: در کشورهای پیشرفته جهان از موضوع کنترل خوردگی فلزات، به عنوان معیاری جهت ارزیابی سطح فناوری در صنایع آن کشورها یاد می شود.

ایشان با اشاره به تجربه شرکت‌های بزرگ نفتی همچون BP، توتال و انستیتو نیس به عنوان الگوهای قابل توجه در سطح بین المللی افزود: این شرکت ها موفق شده اند تا با اتخاذ تدابیر فناورانه، بین 20 تا 25 درصد از هزینه های ناشی از خوردگی فلزات را کاهش دهند که رقم قابل توجهی است.

 در زمینه خوردگی فلزات در ایران، در حوزه مهندسی اقدامات قابل توجهی انجام شده است و برای ارتقای سطح فعالیت خود بهتر است تا بیشتر به سمت ارتقای مدیریت و پایش دانش مرتبط با این حوزه پیش برویم.

در ادامه قنبری به نقش مهم دانش روز و نخبگان در تحقق این امر اشاره کرد: در مسیر ارتقای سطح کارآمدی در حوزه خوردگی فلزات، شرکت‌های دانش بنیان و نخبگان نقش موثری خواهند داشت و لازم است تا تمهیداتی اندیشیده شود تا بتوان از توانمندی های آن‌ها به نحو موثری استفاده کرد.


سخنان او پیرامون اهمیت وجود سازمانی در مجموعه نفت در راستای سیاست گذاری در حوزه ستاد بازرسی فنی و دارایی‌های فیزیکی و که مدیریت راهبردی که بتواند  تا حد زیادی از اثرات نامطلوب خوردگی فلزات در صنایع نفت و گاز جلوگیری کند، پایان بخش این همایش بود.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته