دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
06 فروردين 1394 - 10:00
حجت الاسلام عباسی فرد:

دکتر میرزاده به تقویت بنیان‌های دانشگاه آزاد پرداخت

نماینده تام الاختیار رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در استانهای قزوین، قم و البرز با تشریح اقدامات صورت گرفته در سال گذشته، گفت: دکتر میرزاده با استفاده از تجربیات خود و حمایت آیت الله هاشمی رفسنجانی در طول یک سال کاری به تقویت بنیان های در حال فروپاشی پرداخت.
کد خبر : 8951

حجت الاسلام دکتر محمدرضا عباسی فرد در گفت‌و‌گو با خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، با ابراز امیدواری از اینکه حقیقتاً دانشگاه آزاد اسلامی در سال ۹۳ خوش درخشید، اظهار داشت: این در حالی است که مدیریت حال حاضر در خوشبینانه‌ترین داوری، دانشگاه را بعد از دو سال رکود و واپسگرایی تحویل گرفته بود.


وی به تغییر مدیریت دانشگاه آزاد اسلامی اشاره کرد و گفت: این تغییر مدیریتی در زمانی بود که مدیران استانی و ستاد مرکزی حالت تسلیم و انفعال پیدا کرده بودند، شرایط مالی در دانشگاه نیز به طرف بحران می‌رفت و بیش از هزار میلیارد تومان شهریه دانشجویی در نزد افراد حقیقی و حقوقی بدون وصول مانده بود و پرونده‌های حقوقی که دانشگاه خواهان بود متوقف و هرجا دانشگاه به عنوان خوانده بود امید به احقاق حق نبود.


عباسی فرد با بیان به روز شدن دانشگاه در عصر حاضر، خاطر نشان کرد: فرا‌تر از آن، اینکه رشته محل‌ها هم احتیاج به نو شدن و نوعی بازنگری به علت ضرورت‌های آمایشی و نیاز زمان و مکان داشتند و باید رشته محل‌های جدیدی فراهم شده و دانشگاه به روز می‌شد.


وی با تاکید براینکه دانشگاه باید از مرحله کاردانی و کار‌شناسی عبور کند، افزود: نکته بسیار جدی این است که دانشگاه باید از مرحله کاردانی و کار‌شناسی عبور کرده و وجهه همت را صرف تقویت درجات ارشد و دکتری می‌کرد زیرا اولاً کار‌شناسی به اشباع نزدیک شده و ثانیاً نیاز روز کشور و جامعه فرا‌تر از کار‌شناسی است و طولی نخواهد کشید که کار‌شناسی به ستون بیسوادان و کم سوادان اضافه خواهد شد و مهم‌تر اینکه هرم سنی جامعه تغییر یافته و در حال حاضر صد‌ها هزار صندلی در بخش کار‌شناسی خالی مانده‌اند.


عباسی فرد با اذعان به اینکه دکتر میرزاده با استفاده از تدبیر و تجربیات خود و با همکاری همه همراهان و حمایت آیت الله هاشمی رفسنجانی رییس هیات موسس و هیات امنا در طول یک سال کاری به تقویت بنیان‌های در حال فروپاشی پرداخت، تصریح کرد: رئیس بزرگ‌ترین دانشگاه حضوری جهان در تمام بخش‌های یادشده توفیق چشمگیر بلکه خیره کننده‌ای داشته است.


وی با تشریح اقدامات و دستاوردهای صورت گرفته در استان‌های قم، قزوین و البرز، افزود: ‌ این استان‌ها همواره قافله دانش در سایر استان‌ها را تعقیب و همراهی می‌کنند و با آگاهی از این رویکرد که دهه چهارم دهه رشد و بالندگی و دهه کیفیت است، خود را در دنیایی نوین می‌بینند که لحظه به لحظه در حال نو شدن است.


نماینده تام الاختیار رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در استانهای قزوین، قم و البرز، ادامه داد: در جهت تولید علم و تبدیل آن به ثروت در جستجوی ایده‌های نو و ارائه دستاوردهایی جدید، تصمیم به تأسیس مراکز رشد کرده و طرح‌های دانش بنیان خوبی ارائه شده است.


به گفته عباسی فرد، دانشگاه آزاد اسلامی قزوین در بخش رباتیک و ساخت ماشین‌های خورشیدی در مسابقات بین المللی خوش درخشیده و از جایگاه رفیع و اعجاب برانگیزی برخوردار است.


وی همچنین دانشگاه کرج را جزو دانشگاه‌های برتر معرفی کرد و گفت: دانشگاه کرج در مجموعه دانشگاهی کشور چه در مقایسه با سایر واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی در استان‌ها و چه در مقایسه با دانشگاه‌های دولتی و غیرانتفاعی از جمله دانشگاه‌های بر‌تر شناسایی و تعریف می‌شود.


عباسی افزود: واحد دانشگاهی قم به برکت حوزه علمیه قم و حضور عالمان دین می‌تواند به عنوان قطب تقویت بنیان‌های دین و اخلاق در مجموعه دانشگاه‌های کشور تأثیرگذار باشد و این اقدام خیر در حال برنامه ریزی و پیگیری و به بار نشستن است.


وی با بیان اینکه اختیار و مسئولیت را می‌توان به عنوان دو بال پرواز در امور اجرایی معرفی کرد، ادامه داد: باید به مدیران اعتماد کرد تا از تمام ظرفیت‌هایی که قانون در قالب آیین نامه و بخشنامه‌ها به آنان داده برای پیشبرد اهداف اجرایی و عملیاتی استفاده کنند.


عباسی فرد در پایان خاطرنشان کرد‌: در کنار اعتماد و اختیار نباید از مراقبت و مسئولیت خواهی غفلت کرد زیرا خوب می‌دانیم که موتور محرکه، محتاج سامانه ترمز بازدارنده نیز هست و قدرت این دو باید متناسب باشد و دیگر اینکه برای موتور خاموش از ترمز استفاده نمی‌شود.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته