دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

مسابقات جام حذفی ۳ تیم به ۱۴۰۳ موکول شد/ نامه کتبی بدهید، بازیهایتان لغو می‌شود

مسابقات جام حذفی ۳ تیم به ۱۴۰۳ موکول شد  نامه کتبی بدهید، بازیهایتان لغو می‌شود
بر اساس قانون بازی تیم‌های استقلال و مس رفسنجان در جام حذفی نباید لغو می‌شد، اما این اتفاق رخ داد.
کد خبر : 894971

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری علم و فناوری آنا، استقلال تنها دو بازیکن در اردوی تیم ملی دارد و طبق «قانون» بازی این تیم در جام حذفی باید برگزار می‌شد، اما پس از ارسال نامه کتبی باشگاه استقلال، مسئولان برگزاری مسابقات بلافاصله بازی دو تیم را لغو کردند.

سوال اینجاست که وقتی هر باشگاهی می‌تواند با ارسال نامه کتبی بازی خود را لغو کند، چه اصراری به نوشتن قانون و شعار دادن در مورد اجرای آن وجود دارد؟ مسئله اینجاست که قانون در فوتبال ایران اصلاً رعایت نمی‌شود و هر باشگاهی در هر شرایطی با استدلال های خاص خودش شرایط را به نفع خود تغییر می دهد.

اینکه استقلال از لغو بازی جام حذفی سود می‌کند یا ضرر و اینکه جواد نکونام چگونه می‌خواهد دوباره تیمش را در شرایط ایده‌آل بدنی قرار بدهد یک بحث دیگر است، اما وقتی استقلال که فقط دو بازیکن در اردوی تیم ملی دارد می‌تواند بازی خود را لغو کند قاعدتاً مسئولان برگزاری مسابقات باید این امتیاز را برای سایر تیم‌ها هم قائل شوند.

با این حساب و با احتمال اینکه تیم ملی تا فینال جام ملت‌های آسیا می‌رود، باید گفت رقابت‌های جام حذفی به تعویق می‌افتد و شاید مسئولان فدراسیون فوتبال و کمیته برگزاری مسابقات مجبور شوند اواخر خرداد و حتی اوایل تیر ماه رقابت‌های جام حذفی را برگزار کنند.

تیم ملی احتمالاً شنبه آینده فینال جام ملت‌های آسیا را برگزار می‌کند و جمعه ۲۰ بهمن ماه هم قرار است هفته اول دوره برگشت رقابت‌های لیگ برتر برگزار شود. با این حساب برگزاری مسابقات تیم‌های پرسپولیس، استقلال و سپاهان در جام حذفی در هاله‌ای از ابهام قرار می‌گیرد و بعید است تا پایان سال این سه تیم درگیر جام حذفی شوند.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته