دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
معاون وزیر علوم در نشست خبری:

۳۲۰۰ واحد خوابگاه متاهلی ساخته می‌شود/ آغاز احداث بیش از ۱۴ هزار واحد مسکونی برای استادان دانشگاه‌ها

۳۲۰۰ واحد خوابگاه متاهلی ساخته می‌شود  آغاز احداث بیش از ۱۴ هزار واحد مسکونی برای استادان دانشگاه‌ها
معاون مالی وزارت علوم از رشد ۳۰ درصدی خوابگاه‌های متاهلی در دولت سیزدهم خبر داد و گفت: ۳۲۰۰ واحد خوابگاه متاهلی نیز در مرحله ساخت قرار دارد که تا پایان سال ۱۴۰۴ به دانشجویان اختصاص می‌یابد.
کد خبر : 894829

به گزارش خبرنگار گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، علی خطیبی معاون اداری، مالی و مدیریت منابع وزارت علوم امروز (یکشنبه، ۱۵ بهمن ۱۴۰۲) در نشست خبری با اصحاب رسانه که در وزارت علوم برگزار شد، اظهار کرد: در دهه فجر ۱۴۰۲، ۸۱ پروژه عمرانی با زیر بنای ۱۴۷ هزار متر مربع با تامین بودجه ۱۶۸۰ میلیارد در قالب کاربری‌های آموزشی، پژوهشی، فناوری، خوابگاه‌های مجردی و متاهلی در ۲۷ استان و ۳۶ دانشگاه در سطح کشور به بهره برداری خواهد رسید.

وی افزود: ذیل قانون نهضت اراضی مسکن در ۷۱ دانشگاه بالغ بر ۱۰۰۰ هکتار از اراضی را شناسایی کرده‌ایم و به نهضت ساخت مسکن استادان و کارکنان اختصاص داده‌ایم و هم اکنون آن چیزی که در برنامه داریم این است که حدود ۱۴ هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی در ۱۳ دانشگاه در ۳۰۰ هکتار در آستانه آماده سازی و واگذاری ساخت مسکن به استادان و کارکنان است.

رشد ۳۰ درصدی خوابگاه‌های متاهلی در دولت سیزدهم

خطیبی با بیان اینکه ساخت خوابگاه‌های متاهلی اهمیت فوق العاده‌ای در نگهداشت نخبگان و افزایش موالید و جمعیت دارد، تاکید کرد: ظرفیت خوابگاه‌های متاهلی از سال ۱۳۱۳ که دانشگاه تهران افتتاح شد تا پایان دولت دوازدهم قریب به ۱۰۰۰ واحد بود و ۳۰۰ واحد خوابگاه متاهلی را از سال ۱۴۰۰ تا سال ۱۴۰۲ ساخته ایم، یعنی ۳۰ درصد رشد در دو سال گذشته و هم اکنون ۳۲۰۰ واحد خوابگاه متاهلی در مرحله ساخت قرار دارد که تا پایان سال ۱۴۰۴ به دانشجویان اختصاص می‌یابد.

دانشگاه‌ها در ساخت مسکن اساتید از بودجه و تملک دارایی خود هزینه کنند

معاون مالی، اداری و منابع وزارت علوم ادامه داد: ۱۰ درصد از تملک دارایی و ۱۰ درصد از بودجه هر دانشگاه باید به ساخت خوابگاه متاهلی اختصاص یابد.

وی گفت: پاداش پایان خدمت تمام کارکنان آموزش عالی از قبیل کارکنان و هیئت‌ علمی‌ها را که به سن بازنشستگی رسیده‌اند را تا پایان سال ۱۴۰۲ تسویه کرده‌ایم.

فوق العاده کارکنان و یاوران علمی در بودجه ۱۴۰۳ لحاظ شد

خطیبی گفت: مجلس شورای اسلامی در قانون بودجه سال ۱۴۰۳ ردیف فوق العاده خاص برای کارکنان برخی وزارتخانه ها در نظر گرفته است و با پیگیری های وزارت علوم و شخص وزیر علوم در مجلس شورای اسلامی، این فوق العاده خاص که ۳ هزار امتیاز است روی حکم یاوران علمی یا کارکنان غیر عضو هیئت علمی دانشگاه ها نیز لحاظ می شود.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته