دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

وزیر ارشاد: سینمای ایران بر پایه امید و اخلاق و آگاهی پیش می‌رود

وزیر ارشاد: سینمای ایران بر پایه امید و اخلاق و آگاهی پیش می‌رود
وزیر ارشاد در اختتامیه چهل و دومین جشنواره فیلم فجر گفت: سینمای ایران بر پایه امید و اخلاق و آگاهی پیش می‌رود. ما پیشتاز فرهنگ در منطقه هستیم ما از نمادهای هویتی خود پاسداری می‌کنیم.
کد خبر : 894239

به گزارش گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در افتتاحیه چهل و دومین جشنواره فیلم فجر گفت: در آستانه چهل و پنجمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی هستیم و خدا را بابت استقرار شعار «استقلال، آزادی ،جمهوری اسلامی» سپاسگزاریم. ماه رجب را تبریک می‌گویم. خوشحالم که بعد از چند سال افتتاحیهبرگزار می‌کنیم. این یک اتفاق مبارک است این جشن بزرگ ملی، جشن رهایی ملت است.

وی افزود: در انقلاب اسلامی همه شرکت داشتند و این انقلاب از جنس بعثت انبیا است. به انقلاب اسلامی خود و به دستاوردهای آن می‌بالیم. جشنواره فیلم و جشنواره‌های دیگر این افتخار را دارند که نام فجر بر آنها باشد که یک عنوان قرآنی است‌؛ مردم ایران در طول این ۴۵ سال بر آرمان‌های خود ایستادند، حفظ و صیانت از هویت ملی از آرمان‌های مردم ایران بوده است.

وی گفت: خوشحالم که سینمای ایران بر پایه امید و اخلاق و آگاهی پیش می‌رود. ما پیشتاز فرهنگ در منطقه هستیم ما از نمادهای هویتی خود پاسداری می‌کنیم، از زبان، دین و مذهب و همه مناسک و آیین‌های دینی و ملی خود حفاظت می‌کنیم؛ سینما و هنر مهمترین ابزار برای اعتلای همه داشته‌های غرور آفرین مردم ایران است از همین داشته‌های غرور آفرین مثل پوشش، حیا و ... حفاظت می‌کنیم.

به گفته وزیر ارشاد در آخرین پیمایش ملی که صورت گرفت ۸۵ درصد مردم ایران با افتخار خود را حامی این نماد اصیل و چند هزارساله یعنی پوشش و عفت عنوان کردند، امروز بانوان عفیف ما پرچمدار عفت و حیا هستند، به همه بانوان درود و سلام می‌فرستم.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته