حقایق اُمیدزا؛ راز ماندگاری پیام مقاومت
به گزارش خبرنگار گروه پژوهش و دانش خبرگزاری علم و فناوری آنا، رئیس دانشکدگان هنر و رسانۀ دانشگاه آزاد اسلامی، پنج راهبرد رسانهای: حضور، تکرار، روایت اول، روایت برتر و تبیین حقایق امیدزا را عامل ماندگاری پیام جبهۀ مقاومت در جنگ طوفان الاقصی دانست.
اکبر نصراللهی در چهاردهمین نشست تخصصی همایش بینالمللیِ «طوفان الاقصی و غزه؛ روایتها و واقعیتها» به تشریح دلایل پیروزی جبهۀ مقاومت در سرزمینهای اشغالی پرداخت.
وی علاوه بر راهبردهای رسانهای، عوامل مهمی مانند پیدایش فرهنگ جهانی مقاومت و عملیات رسانهای بازدارنده را دلیل همراه شدن افکارعمومی با جبهۀ مقاومت عنوان کرد.
رئیس دانشکدگان هنر و رسانه با تأکید بر حضور رسانههای موفق در میدانهای نبرد و عرصههای اطلاعرسانی گفت: این رسانهها با اختصاصیسازی، تولید روایت بومی، بازنشر و بازتولید اخبار میتوانند کمیت و کیفیت حضور خود را تقویت کنند.
نصراللهی اظهار داشت: نخستوزیر رژیم صهیونیستی در آغاز حملات به غزه ادعا کرد که برای نابودی کامل حماس و بازپسگیری به اصطلاح گروگانهای اسرائیلی، به مردم غزه حمله میکند. لذا رسانههای مقاومت بایستی با تکرار این ادعای بیپشتوانه، روایت شکست آن رژیم را برجسته کند.
وی با اشاره به اینکه اکثر ساکنان مناطق 7 اکتبر، نظامی هستند، گفت: 7 اکتبر، واکنش طبیعی، دیرهنگام و قاطع به 75 سال ظلم و ستمی بود که صهیونیستها علیه فلسطینیها روا داشتند اما آغاز حملات 8 اکتبر نشاندهندۀ بازتولید دورۀ جدیدی از ظلم و ستم علیه مردم مظلوم فلسطین است.
نصراللهی با بیان اینکه نبرد طوفان الاقصی مسیر عادیسازی روابط رژیمصهیونیستی با کشورهای منطقه را نزد افکارعمومی جهان، غیرممکن کرده است، گفت: رسانههای صهیونیست یا رسانههایی که تحت حمایت آنها هستند سالها است تلاش میکنند تا یک چهرۀ شکستناپذیر از رژیم صهیونیستی نشان بدهند اما رسانههای محور مقاومت، ضعف و زبونی این رژیم را نشان دادند و این به معنای روایت شکست است.
رئیس دانشکدگان هنر و رسانه، وضعیت کنونی غرب را وضعیت بحران بیگزینه بودن دانست و تأکید کرد که برخی عبارتهای ساختگی آنها مانند روزنامهنگاری صلح، حقوق بشر، حقوق زنان و بیطرفی غرب، تنها یک افسانه است که ساختگی بودن آن در جریان نبرد طوفان الاقصی نشان داده شد.
انتهای پیام/