دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
10 بهمن 1402 - 17:04

وزیر خارجه پاکستان: محکم پشت ایران ایستاده‌ایم

وزیر خارجه پاکستان: محکم پشت ایران ایستاده‌ایم
وزیر خارجه ایران در دیدار با همتای پاکستانی خود در اسلام ‎آباد گفت: در کشور زیبای شما هستیم تا یک پیام روشنی را به شما بدهیم، اینکه دوستی و همکاری ما راهبردی و پایدار است و هیچ چیزی نمی‌تواند آن را تغییر دهد.
کد خبر : 893966

به گزارش گروه سیاست و جهان خبرگزاری علم و فناوری آنا؛ حسین امیرعبداللهیان، وزیر خارجه ایران در دیدار با جلیل عباس جیلانی، همتای پاکستانی خود در اسلام آباد اظهارداشت: در کشور زیبای شما هستیم تا یک پیام روشنی را به شما بدهیم، اینکه دوستی و همکاری ما راهبردی و پایدار است و هیچ چیزی نمی‌تواند آن را تغییر دهد.

وی افزود: اتفاق اخیر بین دو کشور فرصتی فراهم کرد که ایران و پاکستان با اهتمام بیشتر امنیت مرز‌های ملی مشترک را به بحث بگذارند.

امیرعبداللهیان با تأکید بر اینکه یکی از نقاط درخشان تاریخ روابط دو کشور این است که ایران و پاکستان هیچگاه اختلافات مرزی نداشته‌اند، ادامه داد: تروریسم وحدت سرزمینی و امنیت ملی پاکستان و ایران را هدف قرار داده است.

جلیل عباس جیلانی، وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی‌پاکستان در این دیدار ضمن احترام به حاکمیت و تمامیت ارضی ایران و پاکستان، این اصل را یک اصل اساسی همکاری‌های دو کشور برشمرد.

وی افزود: پاکستان به هیچ وجه علاقه‌مند به ادامه تنش‌های موجود بین ایران و پاکستان نیست و اگر توافقنامه‌های مشترک بین دو کشور اجرایی شده بود، شاهد وضعیت موجود نبودیم.

جیلانی همچنین تأکید کرد: ما محکم پشت ایران ایستاده‌ایم و دیدگاه‌های مشترک در نشست‌های چندجانبه و موضوعات بین‌المللی داریم.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته