دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

مسعود ترکیبی دستگیر و به ایران بازگردانده شد

مسعود ترکیبی دستگیر و به ایران بازگردانده شد
رئیس پلیس بین‌الملل فرماندهی انتظامی جمهوری اسلامی ایران از دستگیری و استرداد مسعود ترکیبی گرداننده سایت‌های شرط‌بندی و قمار به کشورمان خبر داد.
کد خبر : 893936

به گزارش گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، سردار مجید کریمی در تشریح جزئیات دستگیری و استرداد مسعود ترکیبی گرداننده سایت‌های شرط‌بندی و قمار اظهار کرد: در پی اعلام مراجع قضائی مبنی بر تحت تعقیب قراردادن فردی مشهور به مسعود ترکیبی به اتهام کلاهبرداری و پولشویی و دایر کردن مراکز قمار به صورت سازمان یافته و اینکه اکنون در خارج از کشور اقامت دارد، موضوع دستگیری وی در دستور کار ماموران پلیس بین‌الملل فرماندهی انتظامی جمهوری اسلامی ایران قرار گرفت.

رئیس پلیس بین‌الملل فراجا افزود: این متهم که از صاحبان یکی از سایت‌های قمار و شرط بندی در فضای مجازی بوده با کمک همدستانش با برنامه ریزی قبلی و روش‌های پیچیده ارتباط گیری، افراد جوان را جهت استفاده در شغل‌های کاذب و مدل شدن فریب می‌داد.

وی با اشاره به همکاری متهم در ایجاد و مشارکت در مسیر‌های امن پولشویی افزود: این متهم یکی از سرپل‌های قاچاق انسان بوده که از هویت قربانیان خود برای نیل به اهداف کلاهبرداری و پولشویی استفاده می‌کرده است.

این مقام انتظامی افزود: پلیس بین‌الملل با استفاده از ظرفیت‌های سازمان اینترپل و هماهنگی‌های لازم با مراجع مربوطه داخلی و خارجی، علیه وی اعلان قرمز صادر و متعاقباً متهم را در کشور محل اختفای ردیابی، شناسایی و نهایتا دستگیر کرد.

وی با اشاره به تلاش پلیس بین‌الملل فراجا در ردیابی، شناسایی و دستگیری این مجرم و همچنین انعکاس تحت تعقیب بودن آن به مرز‌های ورودی کشور خاطرنشان کرد: متهم توسط ماموران پلیس بین‌الملل فراجا، از طریق مرز هوایی فرودگاه امام خمینی (ره) به کشور مسترد و در اختیار مرجع قضائی قرار گرفت.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته