دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
09 بهمن 1402 - 20:16

آکار: ترکیه و جمهوری آذربایجان به عنوان یک ارتش همکاری دفاعی دارند

آکار: ترکیه و جمهوری آذربایجان به عنوان یک ارتش همکاری دفاعی دارند
رئیس کمیسیون دفاع مجلس ترکیه گفت ما و جمهوری آذربایجان اکنون به‌عنوان یک ارتش کار نوسازی را انجام می‌دهیم و پروژه‌های لازم را اجرا کرده‌ایم تا دو ارتش با یکدیگر همکاری کنند. همکاری ما در صنعت دفاعی ادامه دارد.
کد خبر : 893781

به گزارش گروه سیاست و جهان خبرگزاری علم و فناوری آنا، خلوصی آکار، رئیس کمیسیون دفاع مجلس ترکیه و نماینده پارلمان از حزب حاکم عدالت و توسعه که جهت انجام دیدارهای رسمی به جمهوری آذربایجان سفر کرده است، امروز دوشنبه با الهام علی‌اف، رئیس‌جمهور این کشور دیدار کرد.

در این دیدار روابط ترکیه و جمهوری آذربایجان در حوزه نظامی و صنایع دفاعی و نیز آخرین تحولات منطقه مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

آکار پس از این دیدار در نشست خبری گفت: ترکیه و جمهوری آذربایجان بعد از جنگ دوم قره‌باغ همکاری‌های نظامی خود را بهبود بخشیدند.

او در ادامه افزود: ما اکنون به‌عنوان یک ارتش کار نوسازی را انجام می‌دهیم و پروژه‌های لازم را اجرا کرده‌ایم تا دو ارتش با یکدیگر همکاری کنند. همکاری ما در صنعت دفاعی ادامه دارد.

آکار تنها هدف ترکیه و جمهوری آذربایجان را تأمین صلح، ثبات و آرامش در منطقه دانست و ادامه داد: ارمنستان باید فوراً دست صلحی که (جمهوری) آذربایجان به‌سوی این کشور دراز کرده است را بگیرد و صلح و آرامش باید هر چه زودتر به منطقه بیاید. ما برای این کار تلاش می‌کنیم.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته