دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
09 خرداد 1395 - 14:42

کنفرانس بین‌المللی «در جستجوی آموزش با کیفیت: گذشته، حال و آینده» در بانکوک برگزار می‌شود

هجدهمین کنفرانس بین‌المللی یونسکو- اپید (UNESCO- APEID) با عنوان " در جستجوی آموزش با کیفیت: گذشته، حال و آینده" از سوی دفتر منطقه‌ای آسیا و اقیانوسیه آموزش یونسکو در بانکوک، از 26 تا 28 اکتبر 2016 ( 5 تا 7 آبان 1395) در بانکوک تایلند برگزار می‌‌‌‌‌‌شود.
کد خبر : 89375

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری آنا به نقل از پورتال کمیسیون ملی یونسکو در ایران، این کنفرانس که با شرکت وزرای آموزش و پرورش، سیاستگذاران، دانشگاهیان، پژوهشگران، مدیران مدارس و مسئولان نهادهای آموزشی، معلمان، آموزشیاران، دانش‌آموزان و نمایندگان گروه‌های جوانان و سازمان‌های دولتی و غیردولتی، انجمن‌ها، و اولیای دانش‌آموزان برگزار می‌شود.


هدف از برگزاری این کنفرانس، افزایش درک مفهوم کیفیت در آموزش، ارائه رویکردها و تجارب نوآورانه‌ای که به بهبود کیفیت آموزش می‌انجامد، افزایش درک مفهوم سنجش، نظارت و ارزیابی کیفیت آموزش و تسهیل همکاری و شبکه‌سازی در جهت بهبود کیفیت آموزش اعلام شده است.


همچنین این کنفرانس در چهار محور اصلی ارائه تصویری کلی: مفاهیم و چارچوب‌های آموزش با کیفیت، عملیاتی‌سازی: نوآوری در جهت افزایش کیفیت آموزش، پیگیری: سنجش، نظارت و ارزیابی آموزش باکیفیت و تداوم تعهدات: سیاست‌ها و راهبردهای موثر برای آموزش باکیفیت، برگزار می‌شود.


در محور اول، سخنرانان به بحث و گفت‌وگو درباره تعریف کیفیت آموزش در گذشته، حال و آینده و بررسی نقش و مسئولیت‌های ذینفعان در تضمین کیفیت آموزش می‌پردازند.


در محور عملیاتی‌سازی از توسعه برنامه‌های درسی، مواد آموزشی و محتوای یاددهی و یادگیری موثر و مناسب، افزایش فرآیندهای یادگیری، روش‌های آموزشی، فناوری و ابزارهای نوآورانه در جهت آموزش باکیفیت و بهینه‌سازی محیط، زیرساخت‌ها، تسهیلات و منابع موثر برای آموزش با کیفیت بحث می‌شود.


همچنین در محور سوم که پیگیری سنجش و نظارت آموزش باکیفیت است، شاخص‌ها، رویکردها و ابزارهایی برای سنجش و نظارت بر کیفیت آموزش به کار می‌رود و نیز مدل‌های جایگزین برای سنجش آموزش باکیفیت و ظرفیت‌سازی برای آن ارزیابی می‌شود.


اجرای سیاست‌ها و راهبردهای مبتنی بر مستندات به منظور اداره و مدیریت موثر آموزش باکیفیت، تقویت راهبری برای افزایش و بهبود کیفیت آموزش، تعیین شکاف‌ها و ضعف‌ها در ارائه آموزش باکیفیت به منظور انجام پژوهش‌های بیشتر و تقویت مشارکت، همکاری و شبکه‌سازی در ارتقای کیفیت آموزش از جمله مباحثی است که در محور چهارم ارائه می‌شود.


علاقه‌مندان به شرکت در این کنفرانس می‌توانند به منظور دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه چگونگی ارسال چکیده مقالات، هزینه و نحوه ثبت‌نام به پایگاه اطلاعاتی دفتر منطقه‌ای آسیا و اقیانوسیه آموزش یونسکو در بانکوک مراجعه کنند.


در این فراخوان حداکثر مهلت برای ارائه مقالات 15 جولای 2016 ( 25 تیرماه 1395) تعیین شده است.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته