دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
زنگنه در گفت‌وگو با آنا:

دلیل افزایش بودجه صدا و سیما تکلیف این نهاد به افزایش تولید آثار فاخر است

دلیل افزایش بودجه صدا و سیما تکلیف این نهاد به افزایش تولید آثار فاخر است
سخنگوی کمیسیون تلفیق برنامه هفتم توسعه، تصویب احکام و تکالیف گسترده‌ برای سازمان صدا و سیما را عامل افزایش بودجه این نهاد دانست.
کد خبر : 893745

محسن زنگنه سخنگوی کمیسیون تلفیق لایحه برنامه هفتم توسعه در گفت‌و‌گو با خبرنگار گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری آنا، در واکنش به انتقادات درباره افزایش بودجه صداوسیما گفت: در لایحه برنامه هفتم در فصول حوزه فرهنگ و رسانه برای سازمان صداوسیما به عنوان رسانه‌ای که یکی از موثرترین مجموعه‌ها در حوزه تولید فیلم، سریال، پویانمایی، برنامه‌های متنوع خبری و ... است احکام و تکالیف گسترده‌ای در نظر گرفتیم .

زنگنه افزود: مردم عزیز هم مستحضرهستند که در جریان تصویب برنامه هفتم، صداوسیما را مکلف به تولید تعداد زیادی فیلم و سریال فاخر کردیم، چندین هزار ساعت تولید پویانمایی برای رسانه ملی در نظر گرفتیم؛ در حوزه‌های سبک زندگی، تاریخ، هویت دینی و ایرانی تکالیفی را بر عهده صداوسیما قرار دادیم که به سرانجام رسیدن این تکالیف منوط به افزایش بودجه صداوسیماست.

نماینده مردم تربت حیدریه در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه امروز تولید یک دقیقه پویانمایی یا یک دقیقه فیلم سینمایی با حضور کارگردانان و بازیگران مطرح هزینه‌های بسیار بالایی را می‌طلبد تاکید کرد: ما در حقیقت بودجه صداوسیما را افزایش ندادیم بلکه در راستای تحقق احکام برنامه هفتم و اسناد بالادستی و انجام تکالیفی که بر عهده صداوسیما گذاشتیم بودجه این سازمان را نسبت به سایر دستگاه‌ها که هرسال بین ۳۰ تا ۴۰ درصد افزایش بودجه برایشان داریم یک مبلغ بیشتری در نظر گرفتیم که بتواند آن تکالیف را انجام دهد.

وی خاطرنشان کرد: این بودجه قطعا در حوزه هزینه‌های جاری صداوسیما و افزایش تشکیلات صداوسیما مصرف نخواهد شد بلکه در راستای انجام تکالیف این سازمان بر اساس احکام برنامه هفتم به خصوص در جهت ارتقای تولیدات محتوایی و حرکت به سمت تولید آثار فاخر فرهنگی، هنری، تلویزیونی و سینمایی و همچنین به سمت حمایت از سبک زندگی ایرانی-اسلامی هزینه خواهد شد.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته