دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
در دیدار با خبرنگاران حوزه رسانه

انتظامی: ارشاد حق بیمه با عنوان خبرنگار را دو برابر پرداخت می‌کند

معاون امور مطبوعات و اطلاع‌رسانی ارشاد در دیدار با خبرنگاران رسانه، با تاکید بر اهمیت تشکیل انجمن‌های تخصصی، آن‌ها را دعوت به تشکیل انجمنی در حوزه خبرنگاران رسانه کرد.
کد خبر : 89364

به گزارش خبرنگار فرهنگی آنا، نشست دیدار و گفتگوی خبرنگاران حوزه رسانه با دکتر حسین انتظامی –معاون امور مطبوعاتی و اطلاع‌رسانی وزارت ارشاد- صبح امروز یکشنبه 9 خردادماه برگزار شد.


انتظامی در این نشست ضمن قرار گرفتن در جریان مسائل صنفی و بیمه‌ای خبرنگاران حوزه رسانه، بر تشکیل انجمن خبرنگاران حوزه رسانه تاکید کرد و با اشاره به رویکرد معاونت در مساعدت با ایجاد انجمن‌های تخصصی در حوزه خبرنگاری و روزنامه‌نگاری، از خبرنگاران رسانه خواست تا با تشکیل هیات موسس و تدوین اساسنامه، درخواست خود را از طریق دبیرخانه معاونت پیگیری کندد.


وی در این باره گفت: «تشکیل انجمن‌های تخصصی، هم به ارتقای سطح رسانه‌ها کمک می‌کند و هم باعث ثبات بیشتر خبرنگاران در حوزه‌های تخصصی می‌شود که در این‌صورت شاهد خبرنگاران و روزنامه‌نگاران تخصصی و باتجربه در حوزه‌های مختلف خواهیم بود.»


معاون امور مطبوعاتی و اطلاع‌رسانی وزارت ارشاد در پاسخ به خبرنگار فرهنگی آنا، درباره درخواست خبرنگاران حوزه کتاب، اذعان داشت که از ثبت این انجمن استقبال می‌کند و خبرنگاران این حوزه می‌توانند با طی روال قانونی، انجمن خود را به ثبت برسانند.


در ادامه این نشست، مسائل مربوط به بیمه خبرنگاران و روزنامه‌نگاران اختصاص مورد بحث و نظر قرا رگرفت و انتظامی اعلام کرد: «مطابق با مصوبات قبلی، ارشاد دوبرابر مبلغ بیمه خبرنگارانی را که توسط رسانه‌ها به عنوان خبرنگار بیمه می‌شوند به آن‌ها پرداخت خواهد کرد. این رویکرد در راستای بهره‌مندی از بازنشستگی بعد از 20 سال کار خبری صورت می‌گیرد.»


وی ضمن بیان این مطلب که متن نهایی شاخص‌های رنبه‌بندی خبرگزاری‌ها تا هفته آینده آماده می‌شود و در ماه‌های آتی شاهد رتبه‌بندی خبرگزاری‌ها نیز خواهیم بود، گفت: «رتبه‌بندی‌ها بر اساس شاخص‌هایی انجام می‌شود که خود اهالی رسانه قبول دارند، بنابراین رتبه‌بندی‌ها هم تکلیف مخاطبان را روشن می‌کند، هم آگهی‌دهندگان و هم دولت. آنچنانکه طبیعتا دعوت‌ها برای برنامه‌های مختلف، بر اساس این اولویت‌بندی‌ها انجام خواهد شد.»


انتظامی در بخش دیگری از این نشست، درباره جشنواره‌های مورد وثوق معاونت امور مطبوعات و اطلاع‌رسانی در مسیر تعیین و تخصیص کارت حرفه‌ای خبرنگاری به خبرنگاران اظهار داشت: «در حال حاضر تنها جشنواره رسانه است که برای ما معتبر بوده و برگزیدگان آن دارای امتیاز هستند، اما سایر جشنواره‌های رسانه‌ای باید با رعایت قواعدی که معاونت در نظر دارد، می‌توانند به آن درجه از اعتبار که مورد نظر ما است، برسند.»


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته