دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
جام ملت‌های آسیا

کعبی: سوریه را دست کم بگیریم تاوان بدی خواهیم داد/ این تیم ملی می‌تواند قهرمان جام ملت‌ها شود

کعبی: سوریه را دست کم بگیریم تاوان بدی خواهیم داد  این تیم ملی می‌تواند قهرمان جام ملت‌ها شود
بازیکن سابق تیم ملی گفت: سوریه تیم باهوشی است و مترصد غفلت بازیکنان ماست تا به گل برتری برسد.
کد خبر : 893539

حسین کعبی در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری علم و فناوری آنا، در خصوص دیدار پیش روی تیم ملی مقابل سوریه در مرحله یک هشتم نهایی جام ملت‌های آسیا اظهار کرد: مقابل فلسطین فوق‌العاده فوتبال بازی کردیم با وجود اینکه در بازی‌های بعدی خود را اثبات کرد و موفق به صعود شد. بازیکنان پخته و باتجربه‌ای داریم که با آگاهی کامل در جام ملت‌ها بازی می‌کنند. در بازی دوم مقابل هنگ‌کنگ بازی خوبی نداشتیم و روز ما نبود، اما انتقادات از ملی‌پوشان باعث شد تا برابر امارات شاهد نمایش بسیار خوبی باشیم و اگر VAR نبود با اختلاف گل بالایی برنده می‌شدیم. علیرضا بیرانوند هم با مهار ضربه پنالتی باعث ماندن برتری تیم ملی شد. در کل محک بسیار خوبی در مرحله گروهی خوردیم و متوجه شدیم بازی‌های سختی پیش روی ما قرار خواهد داشت.

وی با تأکید بر اینکه سوریه تیم بسیار خوبی است، یادآور شد: بازی برابر حریفان عربی سخت است و شکست ژاپن مقابل عراق و تساوی کره جنوبی برابر اردن این موضوع را ثابت کرد. به خصوص اینکه سوریه نشان داده حریف از پیش بازنده‌ای نیست و توانایی آن را دارد تا خود را به مراحل بالاتر برساند. هکتور کوپر سرمربی تیم ملی سوریه با هدایت تیم‌های باشگاهی اسپانیا و ایتالیا، هنر خود را در این عرصه نشان داده و قطعاً این مربی آرژانتینی با برنامه ویژه‌ای تیمش را به زمین می‌فرستد. سوریه حریف دشواری است و خیلی سخت گل می‌خورد. این تیم در سه بازی فقط یک گل خورده و بازیکنان ما که در بازی با هنگ‌کنگ جرقه دشواری جام ملت‌ها برای‌شان زده شد، می‌دانند که باید با برنامه‌های متنوع به دروازه سوریه برسند.  

بازیکن سابق تیم ملی خاطرنشان کرد: بیشتر بازیکنان ترکیب اصلی تیم ملی لژیونر‌های باتجربه‌ای هستند و آن‌قدر میدان دیده‌اند که سوریه را دست‌کم نگیرند. می‌دانند اگر غفلت کنند به سوریه فرصت داده‌اند تا برنده شود پس چنین فرصتی را به حریف نمی‌دهند. تیم ملی در دوره قبلی روی یک غفلت بچه‌گانه و تیزهوشی ژاپنی‌ها گل خورد و در نهایت حذف شد. سوریه تیم باهوشی است و مترصد غفلت بازیکنان ماست تا به گل برتری برسد و بعد به لاک دفاعی بروند؛ بنابراین با تمرکز بالا و هوشیار بازی می‌کنند تا به حریف فرصت ندهند. با این بازیکنانی که داریم توانایی قهرمانی را داریم، فقط نباید هیچ حریفی را دست‌کم بگیریم. اگر حریفی را دست‌کم بگیریم جریمه می‌شویم و تاوان بدی خواهیم داد که به معنای حذف از جام ملت‌هاست. دیگر نمی‌توانیم به بازیکنان تیم ملی چیزی بیاموزیم، فقط باید بازیکنان را متمرکز کرد تا بدون اشتباه بازی کنند.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته