دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
در نشست خبری مطرح شد؛

آمار مشروطی دانشجویان نسبت به قبل از کرونا افزایش نیافت

آمار مشروطی دانشجویان نسبت به قبل از کرونا افزایش نیافت
مدیر کل دفتر برنامه ریزی آموزش عالی وزارت علوم گفت: آمار مشروطی دانشجویان نسبت به قبل از کرونا افزایش نیافته است؛ چرا که کیفیت آزمون ها در دوران کرونا دچار مشکل بود با شرایط خاصی رو به رو بودیم.
کد خبر : 893433

به گزارش خبرنگار گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، رضا نقی زاده، مدیر کل دفتر برنامه ریزی آموزش عالی وزارت علوم در نشست خبری معاونت آموزشی وزارت علوم با اصحاب رسانه که صبح امروز (شنبه، ۸ بهمن ۱۴۰۲) در محل وزارت علوم برگزار شد، اظهار کرد: اتفاق مهمی در معاونت آموزشی وزارت علوم در قالب طرح ۱۵۰۰ برنامه درسی رخ داده است که ۳ هدف محوری را دنبال می کنیم.

وی افزود: در تمام رشته هایی که در اختیار وزارت علوم قرار دارد، در دوره کارشناسی بازنگری رشته ها انجام می شود، یعنی سال آینده بازنگری رشته ها از نظر کیفیت محتوایی بروز شده هستند.

نقی زاده تصریح کرد: اتصال رشته ها به خاستگاه تمدنی و اجتماعی کشور و مهارت های اشتغال پذیری ۲ بحث دیگر هستند.

مدیر کل دفتر برنامه ریزی آموزش عالی وزارت علوم ادامه داد: همزمان با شروع سال تحصیلی ۱۴۰۳ در رشته های راهبردی و آینده ساز در دانشگاه های اصلی کشور دانشجو پذیرش می کنیم که کارگروه های آن را تشکیل داده ایم و امیدواریم به اجرایی سازی آن در قالب ۱۵۰۰ برنامه درسی هستیم.

نقی زاده گفت: مطالعات میدانی وزارت علوم نشان می دهد که از لحاظ اجرای مقررات و شادابی در دانشگاه ها نسبت به قبل از کرونا بهتر شده ایم. مقررات آموزشی برای ورودی های جدید تغییر کرده است که یکی استحکام و نظم آموزشی است و بیشتر دانشگاه ها بحث مشاوره آموزشی را اجرایی می کنند.

وی افزود: شرایط آموزشی دانشجویان به اینصورت که اگر غیبت دانشجویان از ۲ جلسه بیشتر شود، حتما در سامانه الکترونیکی ثبت می شود که به صورت جدی پیگیری خواهیم کرد.

مدیر کل دفتر برنامه ریزی آموزش عالی وزارت علوم بیان کرد: آمار مشروطی دانشجویان نسبت به قبل از کرونا افزایش نیافته است؛ چرا که کیفیت آزمون ها در دوران کرونا دچار مشکل بود با شرایط خاصی رو به رو بودیم.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته