دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
در جلسه دفاع رساله دکتری دانشگاه آزاد اسلامی ارائه می‌شود؛

طراحی و تبیین مدل چابکسازی منابع انسانی در وزارت دادگستری

طراحی و تبیین مدل چابکسازی منابع انسانی در وزارت دادگستری
جلسه دفاع از رساله دکتری با موضوع «طراحی و تبیین مدل چابکسازی منابع انسانی در وزارت دادگستری» در دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکزی برپا می‌شود.
کد خبر : 893373

به گزارش خبرنگار گروه پژوهش و دانش خبرگزاری علم و فناوری آنا، در تاریخ چهارشنبه ۱۴۰۲/۱۱/۱۱ معصومه حجتی، دانشجو مقطع دکتری دانشگاه آزاد از رساله خود با عنوان «طراحی و تبیین مدل چابکسازی منابع انسانی در وزارت دادگستری» در گروه مدیریت دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکزی دفاع می‌کند.

در چکیده مقاله استخراج شده از این رساله آمده است که:

«هدف پژوهش حاضر تبیین مدل چابک سازی منابع انسانی در وزارت دادگستری است. این پژوهش از نوع کاربردی، و از حیث روش، توصیفی- همبستگی است. جامعة آماری پژوهش دربرگیرندة کلیه کارکنان ستاد مرکزی وزارت دادگستری، به تعداد ۳۰۰ نفر است که از این تعداد ۱۶۹ نفر به عنوان نمونة آماری براساس فرمول کوکران برآورد و به صورت تصادفی ساده انتخاب شدند.

داده‌ها از طریق پرسش‌نامه محقق ساخته جمع‌آوری شدند. به منظور اطمینان یافتن از وجود و یا عدم وجود رابطه علّی میان متغیر‌های پژوهش و بررسی تناسب داده‌های مشاهده شده با مدل مفهومی پژوهش، شاخص‌ها و گویه‌های چابکی منابع انسانی با استفاده از مدل معادلات ساختاری آزمون شدند. در این پژوهش از مدل‌یابی معادلات ساختاری و روش حداقل مربعات جزئی (PLS) جهت آزمون فرضیات و برازندگی مدل استفاده شده است. بررسی شاخص‌های برازش مدل حاکی از آن است که مدل ساختاری پژوهش از وضعیت برازشی مناسبی برخوردار است.

طبق یافته‌های پژوهش اعتبار کل شاخص‌ها و گویه‌های چابکی منابع انسانی مورد تأیید قرار گرفت؛ و نتایج نشان داد مقدار t شاخص‌های چابکی منابع انسانی در وزارت دادگستری بیشتر از مقدار بحرانی آن در سطح ۵ صدم (۹۶/۱) قرار دارد و لذا اعتبار شاخص‌ها و گویه‌های چابکی منابع انسانی مورد تأیید قرار گرفت.

همچنین نتایج نشان داد که شاخص ارزیابی در رتبه و اولویت اول، شاخص فناوری اطلاعات در اولویت دوم، مدیریت دانش در اولویت سوم، رهبری در اولویت چهارم، جو سمی سازمانی در اولویت پنجم، مدیریت استعداد و ساختارسازمانی در اولویت ششم و هفتم و مدیریت در اولویت هشتم است.»

محمدرضا ربیعی و علیرضا امیرکبیری به عنوان استاد راهنما و مشاور، حجتی را در نگارش این پژوهش همراهی کردند.

پژوهشگران، اساتید دانشگاه و دانشجویان می‌توانند برای کسب اطلاعات تکمیلی به این نشانی مراجعه کنند.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته