دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
07 بهمن 1402 - 19:42

شوک در پرورش اندام؛ تست ۵ ملی پوش در مسابقات جهانی ۲۰۲۳ مثبت شد

شوک در پرورش اندام؛ تست ۵ ملی پوش در مسابقات جهانی ۲۰۲۳ مثبت شد
طبق اعلام فدراسیون جهانی فیتنس و پرورش اندام، نمونه دوپینگ ۵ ورزشکار ایرانی در مسابقات جهانی ۲۰۲۳ اسپانیا مثبت شد. 
کد خبر : 893299

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری علم و فناوری آنا، اتفاق عجیب و تکان دهنده بار دیگر بدنسازی و پرورش اندام را درگیر حاشیه کرده است. با توجه به عزم فدراسیون جهانی فیتنس و پرورش اندام برای مبارزه با دوپینگ و اشاعه ورزش پاک، تعداد تست‌های دوپینگ اخذ در مسابقات آسیایی و جهانی ۲۰۲۳ به شکل چشمگیری افزایش پیدا کرد.

در همین راستا با اعلام فدراسیون جهانی نمونه دوپینگ ۵ ملی پوش کشورمان در مسابقات پرورش اندام قهرمانی جهان ۲۰۲۳ اسپانیا مثبت اعلام شد.
با توجه به اعلام اسامی ورزشکارانی که نمونه دوپینگ آن‌ها مثبت شده، در رده بندی برخی از دسته‌ها تغییراتی به وجود آمد که در همین راستا بهزاد تنگسیری موفق شد به عنوان اوورالی بادی بیلدینگ جهان دست پیدا کند و مسعود قدیریان در دسته ۱۰۰+ کیلوگرم بادی بیلدینگ به جایگاه دوم و مدال نقره رسید.

با وجود مثبت شدن نمونه‌های دوپینگ ۵ ملی پوش کشورمان قهرمانی ایران در بخش تیمی مردان تغییری نکرد و ایران در رده بندی جدید که بعد از خروج نام ورزشکاران با نمونه مثبت اعلام شده، با ۱۷۷ امتیاز در صدر ایستاده است.

در همین رابطه و در واکنش به این اتفاق مذموم، فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام اعلام کرد به ورزشکاران اعلام می‌دارد با توجه به قوانین سختگیرانه و جدیت فدراسیون جهانی در بحث مبارزه با دوپینگ لازم است که برای مسابقات آسیایی و جهانی سال ۲۰۲۴ قوانین مبارزه با دوپینگ را جدی گرفته و لیست مواد ممنوعه که از سوی آژانس جهانی ضددوپینگ اعلام شده را مطالعه نمایند.

همچنین فدراسیون بدنسازی نیز تلاش می‌نماید تا با افزایش دوره‌های آموزشی آنتی دوپینگ و افزایش تعداد تست‌ها در مسابقات داخلی در راستای کاهش نمونه‌های مثبت در میان ورزشکاران گام بردارد.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته