دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
جام ملت‌های آسیا

شرفی: کادر فنی و بازیکنان تیم ملی باید مراقب سوریه باشند/ برای قهرمانی فرقی نمی‌کند با چه تیمی بازی می‌کنید

شرفی: کادر فنی و بازیکنان تیم ملی باید مراقب سوریه باشند  برای قهرمانی فرقی نمی‌کند با چه تیمی بازی می‌کنید
مربی سابق تیم ملی فوتبال گفت: اگر نگاه ما به قهرمانی است پس برای ما نباید فرقی کند با چه حریفی بازی داریم.
کد خبر : 893292

اصغر شرفی در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری علم و فناوری آنا، درباره دیدار تیم ملی فوتبال ایران مقابل سوریه در مرحله یک هشتم نهایی جام ملت‌های آسیا ۲۰۲۳ قطر اظهار کرد: هیچ دیداری در جام ملت‌ها آسان نیست و بازی با سوریه هم قطعاً بازی سختی خواهد بود. این دیدار سخت‌تر از سه بازی قبلی خواهد بود چون اصولاً بازی در مرحله حذفی سخت‌تر از مرحله گروهی است و فرصت جبران نیست. سوریه تیمی قدرتی است و خوب دفاع می‌کند. این تیم سخت گل خواهد خورد و به نظرم برنامه این تیم دفاع منطقه‌ای و استفاده از ضد حملات است. مراقب نباشیم و گل اول بازی را بخوریم، جبران آن خیلی سخت خواهد بود.

کادر فنی نسبتاً شلوغی داریم

وی ادامه داد: الان وقت حمایت از تیم ملی است و اگر نقاط ضعفی هم دیده شده، نباید روی آن تأکید کنیم. حتماً کادر فنی ضعف‌ها و قوت‌های تیمش را می‌داند و برای رفع ایرادها در تمرینات برنامه‌ریزی خواهد داشت. بیش از یک هفته فاصله از بازی با امارات تا بازی با سوریه، فرصت بسیار خوبی برای تیم ملی است تا هم ریکاوری خوبی کند و هم روی تاکتیک‌ها، تکنیک‌ها و تقویت نقاط ضعف خود کار کند. کادرفنی نسبتاً شلوغی داریم و تعدد نفرات به معنای آن است که مسئولیت‌ها تقسیم شده و سرمربی روی جزئیات دقت نظر دارد. خیلی خوب می‌شود که با حداکثر هماهنگی میان نفرات حاضر در کادرفنی، به بهترین شکل تیم ملی را به مصاف حریفان فرستاد. سرمربی حتماً برنامه‌ای داشته که نفرات زیادی را به‌عنوان دستیار با خود به قطر برده است و باید ببینیم تا چه اندازه این موضوع به تیم ملی کمک می‌کند. 

برتری ژاپن بر بحرین قطعی نیست

مربی سابق تیم ملی در خصوص اینکه اگر تیم ملی بتواند از سد سوریه بگذرد احتمال زیادی دارد تا با ژاپن دیدار کند، تصریح کرد: برنامه کادرفنی و بازیکنان این است که بازی به بازی جلو بروند و اولویت بردن سوریه است. از آن طرف هم وقتی ژاپن به عراق می‌بازد، برتری این تیم بر بحرین قطعی نیست. در کل تیمی که می‌خواهد قهرمان جام ملت‌ها شود، موظف است که از سد همه حریفان بگذرد، پس اگر توانستیم سوریه را شکست دهیم، هر حریفی را در مرحله بعدی مقابل ما قرار می‌گیرد باید از آن تیم بگذریم. اگر نگاه ما به قهرمانی است پس برای ما نباید فرقی کند با چه حریفی بازی داریم. امیر قلعه‌نویی و کادرفنی او به همراه بازیکنان، باید بازی به بازی جلو بروند تا بتوانند به فینال برسند و بعد برای قهرمانی آخرین حریف را هم شکست دهند. 

 

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته