دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
13 فروردين 1394 - 13:51

گشتی خودمانی در یکی از شعب تازه‌ترین خریدار باشگاه پرسپولیس!

سال گذشته یکی از مهمترین اتفاق‌ها در عرصه خصوصی‌سازی ناکام ماند و آن هم واگذاری دو باشگاه استقلال و پرسپولیس بود. دو بار تلاش برای واگذاری این دوباشگاه بدون نتیجه ماند تا در روزهای پایانی سال، نام یک فروشگاه زنجیره‌ای به عنوان خریدار یکی از این دو باشگاه مطرح شود.
کد خبر : 8932

مطرح شدن نام فروشگاه زنجیره‌ای رفاه به عنوان خریدار باشگاه پرسپولیس آن قدر تعجب‌آور بود که خبرنگار گروه اقتصادی خبرگزاری آنا تصمیم گرفت به یکی از شعب بزرگ این فروشگاه سری بزند. این بازدید از آن جهت بود که ببینیم فروشگاهی که می‌خواهد به عرصه باشگاه‌داری وارد شود،‌ آیا توانسته فروشگاه‌داری را به نحو مطلوب انجام دهد؟


یکی از بزرگترین شعب فروشگاه رفاه که در خیابان جمهوری تهران قرار دارد، محل مراجعه خبرنگار ما بود. در این فروشگاه بدسلیقگی در چیدمان کالا و نیز قفسه‌ها موجب شده مشتری در نگاه اول احساس کند وارد یک انبار کالا و مواد غذایی شده‌است.


در نقاط مختلف فروشگاه کالاهایی وجود دارد که هنوز از جعبه و کارتن بیرون آورده نشده و در گوشه‌هایی کنار هم چیده شده‌است.








پله برقی این فروشگاه از نوعی است که تنها یک نفر و آن هم به شرط آن که خیلی چاق نباشد، می‌تواند از آن استفاده کند

در طبقه بالای فروشگاه که مواد پروتئینی و لبنی عرضه شده، کالاهایی با نام‌های تجاری ناشناخته وجود دارد. فرآورده‌های گوشتی «چم‌چم» یکی از آنهاست. گویی فروشگاه رفاه جایی برای عرضه و فروش تولیدات زیر پله‌ای است.


به هم ریختگی ناشی از چیدمان غلط در طبقه مربوط به مواد غذایی فساد پذیر، بیشتر از طبقه همکف است. در روی پله‌هایی که طبقه همکف را به نیم طبقه مواد غذایی وصل می‌کند، کیسه های برنج بر روی هم و به تعداد زیاد چیده شده‌است. همچنین بر روی پله‌ها نیمچه غرفه‌ای تعبیه شده که به عرضه و فروش آجیل عید پرداخته است. آجیل ها عمدتا در کیسه‌های شبیه کیسه‌های برنج ریخته و در روی پله‌ها چیده شده‌است. چیدمان بد قفسه‌ها و نیز کمبود فضای مناسب در فروشگاه باعث شده مشتری نتواند به راحتی در میان قفسه‌ها حرکت کند.


برای دیدن طبقه بالا که اختصاص به لوازم خانگی دارد، مجبورید از پله برقی استفاده کنید؛ پله برقی این فروشگاه از نوعی است که تنها یک نفر و آن هم به شرط آن که خیلی چاق نباشد، می‌تواند از آن استفاده کند.








پشت فضای بازی بچه‌ها، سرویس بهداشتی قرار دارد. البته این مکان در نگاه اول به فضای متروکی شباهت دارد و بی‌اغراق مشتری را به یاد دستشوئی‌های بین راهی جاده‌ها می‌اندازد.

در طبقه دوم نیز فضای فروشگاه بهتر از طبقه همکف نیست، با این تفاوت که چیدمان غرفه‌ها شما را به یاد یک بازارچه محلی می‌اندازد. در طبقه سوم هم امکانات کمی برای بازی بچه‌ها فراهم شده‌است. در انتهای این طبقه و پشت فضای بازی بچه‌ها، سرویس بهداشتی قرار دارد. البته این مکان در نگاه اول به فضای متروکی شباهت دارد و بی‌اغراق مشتری را به یاد دستشوئی‌های بین راهی جاده‌ها می‌اندازد. فضایی کثیف و نسبتا تاریک که بوی نامناسبی هم از آن به مشام می‌رسد.


در مجموع فروشگاه‌های رفاه هرگز از دید یک شهروند تهرانی که چشمش به جمال فروشگاه‌هایی تازه تاسیس چون هایپراستار و هایپرمی و حتی شهروند روشن شده، یک فروشگاه مدرن زنجیره‌ای نیست، بلکه مقیاس بزرگتری از فروشگاه‌های تعاونی است. حتی عرضه برخی کالاها با تخفیف‌های زیاد نیز این موضوع را به ذهن مشتریان متبادر می‌کند که شاید این کالاها از کیفیت کافی برخوردار نیستند.


گزارش از الهام نرجه‌پور


انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب