دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
در جلسه دفاع رساله دکتری دانشگاه آزاد اسلامی ارائه می‌شود؛

ارزیابی و تحلیل ریسک پروژه در صنعت پتروشیمی

ارزیابی و تحلیل ریسک پروژه در صنعت پتروشیمی
جلسه دفاع از رساله دکتری با موضوع «ارزیابی و تحلیل ریسک پروژه در صنعت پتروشیمی براساس رویکرد تلفیقی PMBOK وRFMEA » در گروه مدیریت صنعتی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکزی برپا می‌شود.
کد خبر : 893119

به گزارش خبرنگار گروه پژوهش و دانش خبرگزاری علم و فناوری آنا، در تاریخ دوشنبه ۱۴۰۲/۱۱/۰۹ مسعود نجمی، دانشجو مقطع دکتری دانشگاه آزاد از رساله خود با عنوان «ارزیابی و تحلیل ریسک پروژه در صنعت پتروشیمی براساس رویکرد تلفیقی PMBOK وRFMEA» در گروه مدیریت صنعتی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکزی دفاع می‌کند.

در چکیده مقاله استخراج شده از این رساله آمده است که:

امروزه با پیچیده‌تر شدن پروژه‌ها، عدم قطعیت در پروژه‌ها نیز بیشتر می‌شود. ریسک پروژه در برگیرنده تهدید‌هایی بر اهداف پروژه است. مدیریت ریسک از قسمت‌های اصلی مدیریت استراتژیک هر پروژه به شمار می‌رود و شامل فرایند‌هایی است که از طریق آن می‌توان به صورت روش‌مند خطر‌های مرتبط با فعالیت‌ها را شناسایی کرد. در همین راستا هدف اصلی این پژوهش، شناسایی و تحلیل ریسک بر اساس رویکرد تلفیقی PMBOK و RFMEA در پروژه‌های صنعت پتروشیمی می‌باشد. جامعه آماری شامل کارفرما، مدیریت پیمان، مشاور مهندسی و پیمانکاران شرکت صنایع پتروشیمی کرمانشاه می‌باشد. از این جامعه ۱۰ نفر برای بخش کیفی و ۲۴۸ برای بخش کمی (تحلیل رگرسیون) انتخاب شدند. پرسشنامه بین افراد انتخاب شده توزیع شد. ۲۲۰ پرسشنامه تکمیل و به صورت قابل قبول برگشت داده شد. در نتیجه مجموعاً ۲۲ ریسک به‌عنوان ریسک بحرانی (با RPN ۱) شناسایی شد و نقش عوامل مدیریتی، سازمانی و محیطی در مدیریت ریسک مورد بررسی قرار گرفت.

حسن مهرمنش و نصرت الله شادنوش به عنوان استاد راهنما و مشاور، نجمی را در نگارش این پژوهش همراهی کردند.

پژوهشگران، اساتید دانشگاه و دانشجویان می‌توانند برای کسب اطلاعات تکمیلی به این نشانی مراجعه کنند.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته