دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
فجر ۴۲ از نگاه آنا|

پرچم دانشگاه آزادی ها در جشنواره تئاتر فجر بالاست/ یک صندلی برای دو نفر!

پرچم دانشگاه آزادی ها در جشنواره تئاتر فجر بالاست  یک صندلی برای دو نفر!
چهارمین شب جشنواره تئاتر فجر مخاطبان بیشتری از شب های گذشته را جذب خود کرد اما شنیده ها حاکی از حواشی برای اجرای یک نمایش تهرانی است!
کد خبر : 892919

به گزارش خبرنگار فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، چهارمین شب جشنواره بین المللی تئاتر فجر با اقبال بیشتری از سوی مخاطبان تئاتر همراه شد. مخاطبان نمایش های تئاتر شهر برای شب سوئیت، دور و مرغ سحر صف بستند اما شنیده ها  حاکی از آن است که کارگردان نمایش «دور» وحید نفر برای دو سانس بلیت فروشی کرد اما هر دو سانس را در یک سانس گنجاند به طوریکه پشت درب تالار قشقایی تئاتر شهر مملو از جمعیت شد و ازدحام مشکلاتی را نیز ایجاد کرد.

در هر حال این جمعیت مازاد تا روی پله ها و روی زمین نیز برای تماشای اجرا نشستند و جالب این است که نفر پیش از شروع نمایش نیز از حضار خواهش کرد که از سالن در حین اجرا خارج نشده و نظم را به هم نزنند!

اما تروما به کارگردانی احمد سلیمانی مجدد در تالار وحدت روی صحنه رفت و مخاطبان دانش آموز دختر و پسر را نیز دوباره پای کار نشاند.

سایر سالن ها نیز میزبان اجراهای شهرهای مختلف و دانشجویان موسسه آموزش عالی معماری و هنر پارس، دانشگاه سلمان فارسی کازرون، دانشگاه هنر، موسسه آموزش عالی نبی اکرم و ... شدند.

نکته دیگر این است که عملیات احداث حریم تئاتر شهر در این شب ها با قوت در حال انجام است و داربست های اطراف تئاتر شهر در حال نصب هستند. 

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی که این روزها در ترکیه به سر می برد، هنوز به جشنواره تئاتر فجر سر نزده است!

امشب، پنجشنبه پنجم بهمن ماه «دموکراسی با طعم همبرگر» از حامد شفیع خواه، «ساپو» از محمدامین سعدی از تهران، «دشمن خدا» از مجید عراقی از تهران و «شماره شش» از آرمن سرکسیان از جمهوری ارمنستان به صحنه سالن های تئاتر شهر خواهند رفت.

نمایش «قیقاج» از هدیه حبیبی و «کاپوتاژ» از مرتضی نجفی نیز به صحنه ایرانشهر می روند.

«اسرتالیا» کاری از حسنا قبادی و «دنگ» از علی مرادزاده به صحنه تئاتر مولوی خواهند رفت. «لیلی و قاب خالی» نیز از ویدا موسوی با بازی دانشجویان دانشگاه آزاد در تالار حافظ و «پشت چراغ قرمز» از محسن سلیمانی فارسانی در تهران و در تماشاخانه سنگلج اجرا خواهد شد.

«قدم نورسیده» و «رستگاری از فرانکشتاین» نیز در تالار هنر اجرا می شوند.

اجراهای خیابانی نیز با تغییراتی در جدول برنامه در مکان های مشخص شده به اجرا در می آیند.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته