دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
جام ملت‌های آسیا

جهانی: بهترین تیم های جام ملت ها هم گل های زیادی خورده اند/ می توانیم سوریه را با غافلگیری شکست دهیم

جهانی: بهترین تیم های جام ملت ها هم گل های زیادی خورده اند  می توانیم سوریه را با غافلگیری شکست دهیم
پیشکسوت تیم ملی گفت: هیچ تیمی در حاشیه امنیت نیست و بهترین تیم‌ها هم گل خورده‌اند. مهم این است که اگر گل خوردیم توان جبران داشته باشیم.
کد خبر : 892846

غفور جهانی در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری علم و فناوری آنا، در مورد اینکه چه نظری در مورد عملکرد تیم ملی در سه بازی مرحله گروهی جام ملت‌های آسیا ۲۰۲۳ قطر دارد، اظهار کرد: همان‌طور که پیش از شروع رقابت‌ها مشخص بود، ایران یکی از بخت‌های قهرمانی است و در بازی‌هایی که از تیم ملی دیدیم این موضوع ثابت شد. شاید در دیدار با هنگ‌کنگ نتوانستیم انتظارات را برآورده کنیم ولی در آن بازی به چند بازیکن ذخیره بازی داده شد که آنها نتوانستند از فرصتی که به دست آمده بود نهایت استفاده را ببرند و بازی خوبی انجام ندادند. ولی در بازی اول برابر فلسطین و به خصوص در بازی سوم مقابل امارات، شاهد این بودیم که تیم ملی بسیار برتر از حریف خود بودند و می‌توانست با تعداد گل‌های بالایی برنده شود.

کیفیت بازی‌ها پایین آمده است

وی افزود: بازی‌های تیم‌های مدعی مثل ژاپن، کره جنوبی، عربستان و استرالیا را دیده‌ام، اما در اندازه قهرمان نبوده‌اند و تنها تیمی که به غیر از ایران بازی‌های بسیار خوبی انجام داده، تیم ملی عراق بوده و حتی می‌تواند تا مراحل بالاتر هم خود را بالا بکشد. آقای گل مسابقات هم از تیم ملی عراق است. البته کیفیت بازی‌های این دوره از جام ملت‌های آسیا به مراتب پایین‌تر از دو دوره اخیر بوده و هنوز بازی‌هایی در سطح دوره‌های اخیر ندیده‌ام. هر تیمی دوران پر افت و خیزی دارد و بازی‌های متفاوتی انجام می‌دهد. نباید بازی با هنگ‌کنگ را ملاک قضاوت تیم ملی قرار دهیم، چون بازیکنانی داریم که هنوز توانایی‌های خود را به طور کامل رو نکرده‌اند و با ترکیب اصلی می‌توانیم شانس قهرمانی را حفظ کنیم.

کم اشتباه باشیم سوریه را می‌بریم

پیشکسوت تیم ملی در خصوص اینکه تیم ملی می‌تواند از سد سوریه بگذرد و به مرحله یک چهارم نهایی صعود کند، گفت: هیچ حریفی را نمی‌توان از قبل بازنده دانست. اینکه سوریه در بیشتر دیدار‌هایی که برابر ما ایستاده بازنده شده، دلیل بر این نیست که به سادگی برابر این حریف عربی برنده می‌شویم. طبیعتاً در کلام و هنگام صحبت، برنده بازی با سوریه هستیم ولی در زمین باید نهایت دقت را داشته باشیم، با تمرکز بازی کنیم و قدر موقعیت‌ها را بدانیم. اگر بازی کم اشتباهی را ارائه کنیم مسلماً برابر سوریه برنده می‌شویم ولی مطمئن باشد سوریه به طور کامل تیم ملی ایران را بررسی می‌کند، بازی‌های آخر این تیم را می‌بیند و با برنامه می‌آید تا برنده شود. بالاخره این تیم هم نمی‌خواهد حذف شود. قلعه‌نویی بازی به بازی جلو می‌رود، همه تمرکزش را روی بازی با سوریه می‌گذارد، آنالیزور‌های تیمش نقاط ضعف و قوت حریف را شناسایی می‌کنند و می‌توانیم با غافلگیر کردن سوریه از سد این تیم بگذریم.

ایراد‌هایی بوده ولی به مرور رفع می‌شود

جهانی در مورد اینکه تیم ملی چگونه می‌تواند قهرمان جام ملت‌های آسیا شود در حالی که خط دفاعی تیم ملی برابر فلسطین، هنگ‌کنگ و امارات، عملکرد مطلوبی نداشته، تصریح کرد: اول از همه اینکه خدا کند که بتوانیم یک بار دیگر قهرمان آسیا شویم و مردم را خوشحال و خندان ببینیم. ایران تیم خوبی دارد و بازی به بازی بهتر می‌شود، ایراد‌هایی بوده ولی به مرور رفع می‌شود. هیچ تیمی در حاشیه امنیت نیست و بهترین تیم‌ها هم گل خورده‌اند. مهم این است که اگر گل خوردیم توان جبران داشته باشیم یا به اندازه‌ای گل زده باشیم که با خوردن یک گل نگران نشویم. بازیکنان توانمند، خلاق و باهوشی داریم که می‌توانند نتایج را به سود ما کنند. به تیم ملی کشورمان باور داشته باشیم و بدانیم که همه تیم‌ها قهرمانی می‌خواهند ولی قهرمانی به تیمی می‌رسد که امیدش را از دست ندهد.  

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته