دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
جام ملت‌های آسیا؛

بیانی: دستاورد بزرگی از بازی با امارات کسب کردیم/ بیرانوند برگ برنده تیم ملی است

بیانی: دستاورد بزرگی از بازی با امارات کسب کردیم  بیرانوند برگ برنده تیم ملی است
پیشکسوت تیم ملی فوتبال گفت: بزرگ‌ترین دستاورد ایران در بازی با امارات پیداکردن ترکیب اصلی برای بازی‌های بعدی بود.  
کد خبر : 892640

شاهین بیانی در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری علم و فناوری آنا، در خصوص برتری تیم ملی فوتبال ایران مقابل هنگ‌کنگ و صعود به عنوان صدرنشین گروه C به مرحله حذفی جام ملت‌های آسیا ۲۰۲۳ قطر اظهار کرد: قبل از شروع جام ملت‌ها مشخص بود ایران به عنوان تیم اول صعود خواهد کرد. کادر فنی نیرو‌های خود را بین سه بازی تقسیم کرد و تغییرات زیادی داشتیم. بیشتر بازیکنان شاخص به بازی گرفته شدند و تنها مهدی ترابی و دروازه بان‌های ذخیره بیرانوند بازی نکردند. در بازی با امارات شکل تیمی که در مرحله حذفی با رقبا دیدار می‌کند تا حدود زیادی مشخص شد.  

مشکل خاصی برای صعود به فینال نداریم

وی ادامه داد: ایران با قدرت ظاهر شد و شکل تیمی ما تقریبا مشخص است. با اینکه یک تساوی هم ایران را صدرنشین نگه می‌داشت ولی نفراتی که به بازی گرفته شدند با حرارت و جدیت مثال‌زدنی بازی کردند. انگیزه بسیار زیادی داشتیم تا نشان دهیم بازی با هنگ‌کنگ یک اتفاق بود و بازی امشب برابر امارات امید‌ها را به قهرمانی زنده کرد و لیاقت فتح جام را داریم. در مرحله یک چهارم نهایی به احتمال بسیار زیاد با سوریه بازی می‌کنیم که احتمال پیروزی بر این تیم بسیار زیاد است. بعد از آن هم با یکی از تیم‌های کره جنوبی یا ژاپن بازی می‌کنیم. اگر در آن بازی برنده باشیم، مشکل خاصی برای صعود به فینال نداریم و بعد از آن می‌توانیم به فکر قهرمانی باشیم.  

کمک داور ویدئویی با ما سر دوستی نداشت

پیشکسوت تیم ملی در خصوص اینکه سه گل تیم ملی برابر امارات از سوی VAR رد شد، یادآور شد: داور با VAR تصمیم گرفت و حتی پنالتی که برای امارات گرفته شد اصلاً ندید. در این بازی کمک داور ویدئویی با ما سر دوستی نداشت. بازیکنان لژیونر ما خیلی بیشتر از بازیکنان داخلی با مسئله VAR آشنا هستند و می‌دانند که در نتایج بازی‌ها تأثیر مستقیم دارد. بچه‌های تیم ملی به خصوص در کار‌های تدافعی باید خیلی دقت کنند، چون VAR می‌تواند نتیجه بازی را تغییر دهد. پنالتی بی‌موردی که کنعانی زادگان داد توسط بیرانوند مهار شد. ولی در بازی‌های بعدی چنین اشتباهی می‌توان خیلی گران تمام شود. بزرگ‌ترین دستاورد ما در این بازی پیدا کردن ترکیب اصلی برای بازی‌های بعدی بود.  

بیرانوند می‌تواند نقش مثبتی داشته باشد

وی در مورد اینکه خط دفاعی تیم ملی برابر فلسطین، هنگ‌کنگ و امارات مطمئن ظاهر نشد و این موضوع نگرانی‌ها را برای مرحله حذفی و بازی با تیم‌های قوی‌تر بیشتر می‌کند، گفت: در این بازی مشخص شد علیرضا بیرانوند خیلی می‌تواند در بازی‌های مرحله حذفی نقش مثبتی داشته باشد. ما بازی‌های مهمی را در جام ملت‌ها در ضربات پنالتی از دست دادیم و با وجود بیرانوند می‌توانیم روی پنالتی‌ها هم حساب کنیم اگر در جریان بازی برنده نشدیم بیرانوند می‌تواند برگ برنده تیم ملی باشد و البته دیگر بازیکنان هم نقش خود را دارند. مدافعان باید دقت خود را بیشتر کنند، به حریفان فضا ندهند و مانع از ایجاد موقعیت شوند. به نظرم در مرحله بعدی اگر سوریه حریف ما باشد، توانایی آن را نخواهد داشت تا مانع از صعود تیم ملی شود. حریف دیگری هم باشد، باز هم تیم ملی می‌تواند از آن حریف عبور کند.

ژاپن و کره جنوبی شکست ناپذیر نیستند

بیانی افزود: اگر تیم ملی می‌خواهد به فینال برود، همان بهتر که یک بازی با یکی از تیم‌های کره جنوبی یا ژاپن خواهیم داشت و با شکست آن تیم برای رسیدن به فینال دچار مشکل نخواهیم شد. نتایجی که ژاپن و کره جنوبی مقابل عراق و اردن گرفتند، ثابت کرد که امکان برتری مقابل آنها وجود دارد و شکست ناپذیر نیستند. تعداد زیادی از بازیکنان تیم ملی در آخرین تورنمنت ملی مهم خود هستند و قطعاً با تمام وجود بازی خواهند کرد تا بتوانند یک بار دیگر ایران را فینالیست کنند و در نهایت به قهرمانی برسند تا با جام و خاطره‌ای خوش از تیم ملی خداحافظی کنند.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته