دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
گزارش خبرنگار اعزامی آنا از قطر

قلعه‌نویی: برای مصدومیت صادق محرمی ناراحت شدیم/ فدراسیون بابت تحریم‌ها و مسائل مالی تحت فشار بود

قلعه‌نویی: برای مصدومیت صادق محرمی ناراحت شدیم  فدراسیون بابت تحریم‌ها و مسائل مالی تحت فشار بود
سرمربی تیم ملی گفت: برای مصدومیت صادق محرمی ناراحت شدیم، ان‌شاءالله که مشکل خاصی نباشد.
کد خبر : 892610

به گزارش خبرنگار اعزامی خبرگزاری علم و فناوری آنا از قطر، امیر قلعه‌نویی در نشست خبری پس از دیدار ایران مقابل امارات اظهار کرد: قبل از هر چیز برای مصدومیت صادق محرمی ناراحت شدیم، ان‌شاءالله که مشکل خاصی نباشد. تا فردا باید صبر کنیم که تیم پزشکی ببیند چه شده است. 

وی ادامه داد: تشکر می‌کنیم از تماشاگران، شما (رسانه‌ها) که حمایت کردید و طرفدارانی که در ایران و سراسر دنیا برای ما انرژی مثبت فرستادند و دعا کردند. در چند روزه گذشته خوشحالم همکاران ما و کارشناسان عزیز پیام دادند. خوشحالم انسان‌هایی در ایران هستند که راهنمایی کردند و با تلفن خود قوت قلب دادند. این برای من خیلی خوب بود که چنین همکارانی داریم و کارشناسانی که جزء بزرگان فوتبال ایران هستند، مشورت به ما دادند و نقطه نظرات را با آنالیزی که کردند انتقال دادند. اجازه دهید اسامی آنها را نگویم.

سرمربی تیم ملی درباره بازی با امارات افزود: به زعم من بچه‌های بازی خیلی خوبی انجام دادند. همه لذت بردند و به تیم امارات هم تبریک می‌گویم. آنها فوتبال خوبی انجام دادند. ما در این بازی بدشانس بودیم. اندازه 5 سانت گل علی قلی زاده آفساید شد. گل سردار آفساید شد و گل دیگری که باز هم آفساید بود. در مجموع باید از فردا به فکر بازی آینده خود باشیم که 8 روز فرصت داریم. این مرحله را رها و به مرحله حذفی برویم. امیدواریم دیدارهای با کیفیت تری نسبت به این سه بازی داشته باشیم.

وی در مورد احتمال بازی با کره جنوبی یا ژاپن و اینکه فرقی می‌کند با چه حریفی بازی دارد، گفت: اجازه دهید ما به بازی آینده‌مان فکر کنیم. چون اگر بخواهیم به بازی‌های مرحله بعد فکر کنیم، ممکن است روی عملکردمان تأثیر داشته باشد. باید مثل دیدار با امارات با قدرت و نهایت تفکر و آرامش بتوانیم به مراحل بالاتر برسیم.

قلعه‌نویی خاطرنشان کرد: ما یکی از مشکلات‌مان شاید خودمان باشیم. اگر بازیکنان با کیفیت و در شرایط خوبی باشند قدرت تیمی خوبی چه از نظر تاکتیکی و تکنیکی خواهیم داشت. مهم این است که مثل بازی با فلسطین و امارات بهترین عملکرد را داشته باشیم و مرحله به مرحله بالا برویم.

وی افزود: تشکری باید از مهدی تاج و مسئولان فدراسیون فوتبال داشته باشیم که در یک ماه گذشته خیلی تلاش و یکسری از مشکلات را برطرف کردند. فدراسیون فوتبال در شرایط سخت اقتصادی و مشکلات بیرون از ایران از جمله تحریم‌ها، تحت فشار بود. بازیکنان صبوری کردند و فدراسیون نیز تلاش زیادی انجام داد. از شخص کیومرث هاشمی وزیر ورزش و جوانان تشکر می‌کنم که در این دو، سه هفته چندین بار تماس گرفت و کمک کرد تا آرامش درون تیم ما به وجود بیاید.

وی در مورد اینکه بازیکنان تیم ملی جانانه بازی کردند و چگونه می‌خواهد این شور و حال و غرور برای کسب پیروزی را در تیمش حفظ کند، تصریح کرد: در چند بخش باید به این سوال جواب دهم. اول از همه اینکه برای هر مسابقه‌ای باید بازیکنان را از لحاظ ذهنی آماده کنید. در این بازی‌ها حفظ کیفیت بدنی بازیکنان بسیار مهم است و از 6 ماه قبل روی این موضوع کار کردیم تا بازیکنان افت بدنی پیدا نکنند. یک می‌شود ذهنی، بعد تمرینات مناسب و ریکاوری که بتوانیم تیم را برای بازی بعدی آماده کنیم. من فکر می کنم ما در این دو سه تا مقوله تقریباً خوب عمل کردیم. بقیه آن به کیفیت بازیکنان برمی گردد که آنها خداوکیلی تلاش خود را به نحو احسن می‌کنند.

سرمربی تیم ملی افزود: در بحث مکمل‌ها که بدن‌ها را شاداب نگه دارد و چه برنامه‌ریزی‌های قبل از ورود به مسابقات، خوب عمل کردیم. ما دو گروه علمی گذاشتیم تا مطالعه کنند. ما اسم کشورها را نمی‌آوریم، ولی واقعیت فوتبال زمانی است که داور سوت بازی را می‌زند و بازیکنان باید بهترین عملکرد را داشته باشند. به خاطر دارم روزهایی که در آلمان بودم کریستوفر دام می‌گفت کارهایی که باید انجام می‌دادیم، انجام داده‌ایم و بقیه‌اش با بازیکن است. ما فقط لب خط هستیم. گروه فنی ما مطالعه علمی کردند و امروز جوابش را می‌گیریم.

قلعه‌نویی در مورد اینکه مهاجمان تیم ملی به خصوص سردار آزمون و مهدی طارمی عملکرد خوبی داشتند، خاطرنشان کرد: یادم هست سال 2007 به اجلاسی در هلسینکی رفتم. فیفا و یوفا پس از جام جهانی و جام ملت‌ها اجلاس می‌گذارد و تاکنون در سه اجلاس شرکت کرده‌ام. آنجا در بحث ساختارسازی تیم صحبت شد، آنالیز خط به خط تیم انجام گرفت و یکی از مدرسان فیفا حرف خوبی زد و گفت اگر می‌خواهید تیم‌تان را ارزیابی کنید دو موضوع خواهید داشت، نخست اینکه چقدر ایجاد موقعیت کردید، دوم چقدر اجازه دادید روی دروازه‌تان موقعیت داده شود. این دو اصل باعث می‌شود روی نقاط ضعف و قوت‌ تیم‌تان کار کنید. ما در این دو مقوله موفق بودیم و در ایجاد موقعیت خوب کار کردیم و در بحث دفاع کمترین موقعیت را دادیم. البته فرصت هفت هشت روزه داریم که تجزیه و تحلیل کنیم و سه بازی انجام شده را ارزیابی خواهیم کرد. یقیناً نقاط ضعفی داریم که باید در مراحل حذفی به حداقل برسد. باز هم می‌گویم اگر بازیکنان کیفیت خودشان را داشته باشند، خیلی از مشکلات حل خواهد شد.

انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب