دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
01 بهمن 1402 - 18:20
در آیین تقدیم استوارنامه سفرای جدید 4 کشور مطرح شد؛

تأکید سفرای جدید خارجی برای گسترش روابط با ایران/ تقدیر رئیس جمهور از آفریقای جنوبی

تأکید سفرای جدید خارجی برای گسترش روابط با ایران  تقدیر رئیس جمهور از آفریقای جنوبی
در آیین تقدیم استوارنامه سفرای جدید ژاپن، آفریقای جنوبی، ازبکستان و بوسنی هرزگوین به رئیس جمهور کشورمان، بر گسترش هرچه بیشتر سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و ... با ایران تأکید گردید.
کد خبر : 892169

به گزارش گروه سیاست و جهان خبرگزاری آنا، در آیین تقدیم استوارنامه سفرای جدید ژاپن، آفریقای جنوبی، ازبکستان و بوسنی هرزگوین به رئیس‌جمهور کشورمان، بر گسترش هرچه بیشتر سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و ... با ایران تأکید گردید.

سفیر جدید ژاپن: ژاپن برای تلاش‌های دولت ایران در راستای تعمیق و تقویت روابط منطق‌های احترام زیادی قائل است

حجت‌الاسلام سید ابراهیم رئیسی پیش از ظهر امروز یکشنبه در آیین دریافت استوارنامه «تسوکادا تاماکی» سفیر جدید ژاپن بابیان اینکه روابط دو کشور قدیمی، عمیق و روبه‌پیشرفت است، اظهار داشت: ایران برای گسترش روابط خود با ژاپن در عرصه‌های مختلف برنامه دارد و تحریم‌های ظالمانه علیه جمهوری اسلامی همچنان که تاکنون موفقیت و دستاوردی برای آمریکا نداشته، نباید و نمی‌تواند مانعی برای گسترش روابط فی‌مابین باشد.

رئیس‌جمهور با اشاره به وضعیت تحولات بین‌المللی گفت: امروز وقتی به هرکجا که ناآرامی، درگیری و جنگ جریان دارد، نگاه می‌کنیم رد پای آمریکا در آنجا قابل‌مشاهده است؛ آمریکا از کاربرد بمب اتمی علیه مردم ژاپن تا جنایات امروز علیه مردم غزه نقش محوری و اساسی دارد.

«تسوکادا تاماکی» سفیر ژاپن نیز با ابلاغ صمیمانه‌ترین حسن نیت‌های امپراتور و نخست‌وزیر ژاپن به رئیس‌جمهور، مناسبات دو کشور را گرم و نزدیک توصیف کرد و گفت: ژاپن برای تلاش‌های دولت جنابعالی برای ارتقای رفاه ملت ایران و نیز تعمیق و تقویت روابط منطق‌های احترام قائل است و بنده مأمورم تا تمام تلاش خود را برای تقویت و تداوم روند خوبی که در مسیر گسترش روابط فی‌مابین وجود دارد، به کار بگیرم.

سفیر جدید آفریقای جنوبی: روابط ممتاز و عالی دو کشور در مسیر گسترش است

رئیسی همچنین در آیین دریافت استوارنامه «فرانسیس مولوی» سفیر جدید آفریقای جنوبی روابط دو کشور را بسیار خوب و رو به گسترش توصیف و تصریح کرد: اقدام آفریقای جنوبی در شکایت از جنایات رژیم صهیونیستی اقدامی تاریخی، ماندگار و قابل‌تقدیر است و جمهوری اسلامی ایران از این اقدام هوشمندانه و خردمندانه حمایت می‌کند.

رئیس‌جمهور بابیان اینکه مانعی در مسیر گسترش روابط ایران و آفریقای جنوبی وجود ندارد، اظهار داشت: ارتقای سطح همکاری‌های فی‌مابین به نفع دو ملت و کشور است.

«فرانسیس مولوی» سفیر آفریقای جنوبی نیز در این دیدار روابط دو کشور را ممتاز و عالی خواند و افزود: امیدوارم بتوانم در مسیر گسترش روابط فی‌مابین به نفع دو ملت و کشور گام‌های سازند‌های بردارم.

سفیر جدید ازبکستان: ایران شریکی مطمئن برای ازبکستان است

رئیسی سپس در آیین دریافت استوارنامه «فریدالدین نصریوف» سفیر جدید ازبکستان، گسترش روابط تهران-تاشکند در ۲ سال اخیر را مطلوب دانست و اظهار داشت: به برکت انقلاب اسلامی و علیرغم تحریم‌ها، ظرفیت‌های فراوانی در جمهوری اسلامی ایران ایجادشده که می‌توانیم با مبادله آن‌ها و به لطف ظرفیت‌های متقابل ازبکستان، روابط را بیش‌ازپیش گسترش داده و هدف اولیه رساندن سطح مبادلات به یک میلیارد دلار را محقق کنیم.

رئیس‌جمهور با اشاره به سفرها، دیدار‌ها و گفت‌وگوها میان روسای جمهور دو کشور، بر اراده سران ایران و ازبکستان برای گسترش بیش‌ازپیش روابط فی‌مابین تأکید کرد.

«فریدالدین نصریوف» سفیر ازبکستان نیز جمهوری اسلامی ایران را شریک مطمئن کشورش در منطقه دانست و خاطرنشان کرد: ازبکستان علاقه‌مند به گسترش همه‌جانبه روابط با ایران است و بنده مأموریت دارم تا همه محور‌های نقشه راه گسترش روابط فی‌مابین را با دقت و جدیت دنبال کنم.

سفیر بوسنی و هرزگوین: خواستار گسترش بیش از پیش روابط و همکاری‌های سازنده فیمابین هستیم

رئیس‌جمهور کشورمان همچنین در آیین دریافت استوارنامه آقای «نیاز چارداکلیا» سفیر جدید بوسنی و هرزگوین، روابط دو ملت را متکی بر نزدیکی و باور‌های قلبی دو ملت توصیف و تصریح کرد: گسترش روابط و ارتقای سطح همکاری‌ها میان ایران و بوسنی و هرزگوین به نفع هر دو کشور و ملت است و امیدوارم جنابعالی در این مسیر موفق باشید.

رئیس‌جمهور در ادامه با اشاره به سابقه عنادورزی مستکبرین با ملت بوسنی و هرزگوین گفت: درصورتی‌که دخالت علیه مسلمانان وجود نداشته باشد، مانند آنچه امروز در سرزمین فلسطین شاهد هستیم، مسلمانان می‌توانند در کنار یکدیگر زندگی مسالمت‌آمیزی داشته باشند، لذا باید در مقابل این دشمنی‌ها و جنایات و مظالم ایستادگی و مقاومت کرد.

رئیسی همچنین با اشاره به گذشت ۱۰۹ روز از دور اخیر جنایات رژیم صهیونیستی علیه فلسطینیان مظلوم و مقتدر غزه و به شهادت رسیدن بیش از ۲۵ هزار نفر که بیشتر آنان را کودکان و زنان تشکیل می‌دهند، گفت: همکاری و انسجام کشور‌های اسلامی می‌تواند باعث توقف ماشین جنایت، کشتار و نسل‌کشی رژیم صهیونیستی و حامیان او شود.

«نیاز چارداکلیا» سفیر بوسنی و هرزگوین نیز بابیان اینکه مردم کشورش هیچ‌گاه کمک‌ها و حمایت‌های جمهوری اسلامی ایران در روز‌های سخت خود را فراموش نمی‌کنند، اظهار داشت: بوسنی و هرزگوین خواستار گسترش بیش‌ازپیش روابط و همکاری‌های سازنده فی‌مابین است.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته