خسروپناه: بنیاد بازیهای رایانهای به بازنگری نیاز دارد
به گزارش گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، هفتمین جلسه شورای معین ستاد هماهنگی و راهبری اجرای نقشه مهندسی فرهنگی کشور به ریاست دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی و با حضور رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی، معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، مدیر حوزههای علمیه خواهران، نماینده شورای سیاستگذاری فرهنگی بینالملل، مدیرعامل بنیاد ملی بازیهای رایانهای برگزار شد.
در ابتدای جلسه حجتالاسلاموالمسلمین عبدالحسین خسروپناه دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی با تبریک ایام رجبیه از اقدامات ارزنده ستاد فرهنگی و اجتماعی تقدیر و اظهار کرد: تدوین برشهای استانی و تأکید بر لزوم مراقبت و نظارت دقیق نسبت به نحوه هزینه کرد بودجههای فرهنگی در استانها و جلوگیری از تخصیص این منابع برای هزینههای جاری دستگاهها، تخصیص اعتبار اجرای آن در سالهای ۱۴۰۲ و پیشبینی بودجه ۱۴۰۳ از دستاوردهای ارزشمند این حوزه بوده است.
وی بیان کرد: تدوین اسناد موسیقی، سینما، مدولباس، صنایع دستی، اربعین و الگوی تدوین سیاستها و ضوابط حوزه اسباببازی جزء فعالیتهای در حال انجام این ستاد است و تا پایان سال کارها نهایی و جهت تصویب به صحن شورای عالی انقلاب فرهنگی ارسال میشود.
دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی بیان کرد: بنیاد بازیهای رایانهای بر مبنای مصوبه ۱۳۸۵ شورای عالی انقلاب فرهنگی تشکیلشده که نیاز به بهروزرسانی دارد و لازم است مصوبه مذکور با لحاظ ظرفیتهای شورای عالی فضای مجازی، احصای خلأهای قانونی حوزه توسعه و تنظیمگری، مشارکت و بهرهگیری از تشکلهای مردمی دارای ظرفیت در این حوزه بازنگری و اصلاح شود.
برآورد بودجه موردنیاز برای اجرایی سازی برشهای ۳۱ استان نهایی میشود
محمود حاجیلویی دبیر ستاد فرهنگی اجتماعی از اقدامات زیرساختی و ارتباط ساختارمند با سازمان برنامهوبودجه کشور بهعنوان دو دستاورد مهم ستاد هماهنگی و راهبری نقشه مهندسی فرهنگی کشور که با ریاست معاون اول رئیسجمهور برگزار میشود، یاد کرد و ادامه داد: برآورد بودجه موردنیاز برای اجرایی سازی برشهای ۳۱ استان که تا پایان سال نهایی خواهد شد باید بهگونهای تدبیر شود که بودجههای تخصیصی، در راستای اجرای برنامههای فرهنگی اولویتدار استانها با محوریت گروههای مردمی و سازمانهای مردمنهاد هزینه شود تا شاهد اثرگذاری این پروژهها در حل مهمترین مسائل فرهنگی هر استان باشیم.
تعداد گیمرهای حرفهای در کشور ۴ میلیون نفر است
در ادامه جلسه محمدامین حاجی هاشمی، مدیرعامل بنیاد ملی بازیهای رایانهای گزارشی از اقدامات بنیاد پیرامون اطلاعات مصرف بازیهای دیجیتال در ایران را ارائه و اعلام کرد: ۳۴ میلیون نفر در کشور بازی رایانهای با صرف وقت حدود ۹۵ دقیقهای انجام میدهند. میانگین سنی کسانی که بازی میکنند ۲۳ سال است.
وی تعداد گیمرهای حرفهای در کشور را ۴ میلیون نفر اعلام کرد و گفت: متأسفانه هماکنون فقط بازیهای خارجی در میان گیمرهای حرفهای رواج دارد بر این اساس لازم است که برای پرمخاطب شدن بازیهای ایرانی همه وزارتخانهها تلاش کنند.
سپس عموزادی مدیر امور رسانه و فضای مجازی ستاد فرهنگی اجتماعی گزارش ارزیابی عملکرد بنیاد ملی بازیهای رایانهای را ارائه و اعضای جلسه به بحث و بررسی پیرامون موضوع پرداختند.
محمدحسین ساعی، عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی برنگاشت نهادی در بازیهای رایانهای تأکید کرد و گفت: باید زمینه ارتباط زیستبوم بازیهای رایانهای با سایر زیستبومها فراهم شود. وی اصلیترین مشکل بازیهای رایانهای در کشور را اقتصاد دانست و ادامه داد: کمبود نیروی انسانی یکی از مشکلات این حوزه است که باید برای آن چارهاندیشی شود.
انتهای پیام/