دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
01 بهمن 1402 - 10:46
در گفت‌وگو با آنا مطرح شد؛

انحراف افکار عمومی و توجیه شکست‌ صهیونیست‌ها با ترور مستشاران نظامی سپاه

انحراف افکار عمومی و توجیه شکست‌ صهیونیست‌ها با ترور مستشاران نظامی سپاه
یک کارشناس مسائل سیاسی گفت: رژیم صهیونیستی با هدف انحراف افکار عمومی و توجیه شکست‌هایش در غزه دست به ترور مستشاران نظامی سپاه در سوریه زده است.
کد خبر : 892005

محمدجواد جمالی نوبندگانی، کارشناس مسائل سیاسی و عضو سابق کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاست و جهان خبرگزاری علم و فناوری آنا، درباره ترور پنج مستشار نظامی سپاه و مدافعان حرم که روز گذشته توسط رژیم جنایتکار صهیونیستی انجام شد، اظهار کرد: رژیم صهیونیستی از دست زدن به چنین ترورهایی به دنبال چند هدف است؛ اول اینکه به دنبال سرپوش گذاشتن بر شکست‌هایش در نبرد با مقاومت غزه است که تقریباً با گذشت بیش از 100 روز نتوانسته به آن اهدافی که خیلی محکم اعلام کرده بود دست یابد.

وی افزود: مطلب دوم این است که رژیم صهیونیستی به دلیل همین عدم موفقیتش، از طرف مردم ساکن در اراضی اشغالی و هم از طرف همه آزادی‌خواهان دنیا تحت فشار قرار گرفته و به همین دلیل با دست زدن به چنین ترورهایی درصدد انحراف افکار عمومی داخلی و خارجی است و یا به نوعی می‌خواهد روند را تغییر دهد.

این کارشناس سیاسی ادامه داد: واقعیتی وجود دارد مبنی بر اینکه ذات رژیم صهیونیستی با تروریسم دولتی تنیده شده است. رژیم صهیونیستی از طرح ترور مبارزان و مسئولان کشورها هیچ ابایی نداشته و همیشه به شکل خیلی علنی آن را اعلام کرده است. این رژیم در ترور مسئولان سابقه طولانی دارد از ترور مسئولان حزب‌الله گرفته تا ترور مسئولان حماس، فتح، جهاد اسلامی و حتی دانشمندان و مسئولان کشورمان؛ بنابراین همیشه باید منتظر اقدامات تروریستی رژیم صهیونیستی بود و اصلاً به نوعی ترور مقامات کشورها مکمل عملیات‌های غیرنظامی رژیم صهیونیستی محسوب می‌شود.

جمالی نوبندگانی با بیان اینکه ایالات متحده آمریکا از همه نظر حامی و پشتیبان اقدامات تروریستی رژیم صهیونیستی به حساب می‌آید، اظهار کرد: رژیم صهیونیستی بدون حمایت آمریکا توان دست زدن به چنین اقدامات تروریستی را ندارد و لذا نباید از نقش آمریکا در این ترورها غفلت کرد.

وی گفت: تقریباً یک نبرد همه‌جانبه در منطقه شکل گرفته و این نبرد هم نظامی است و هم تبلیغاتی و روایتی است. از سوی دیگر در این نبرد همه‌جانبه تروریسم شدت پیدا کرده و جنایات جنگی به اوج خود رسیده است. رژیم صهیونیستی برای جلوگیری از تضعیف خود به خاطر اقداماتی که حوثی‌ها انجام می‌دهند و همچنین برای مقابله با توان حماس و حزب‌الله و از همه مهمتر برای جلوگیری از ضعف سرپنجه‌های اقتصادی خود دست به ترور و ایجاد رعب و وحشت می‌زند.

این کارشناس مسائل سیاسی اظهار کرد: ایالات متحده برای اینکه مانع شکست رژیم صهیونیستی شود و از فشارها بر این رژیم از جانب محور مقاومت بکاهد دست به ایجاد ائتلاف دریایی علیه حوثی‌های یمن زد ولی این ائتلاف به نوعی شکست خورده و حتی خود انگلیسی‌ها هم اشاره کرده‌اند که این ائتلاف پیش از تولد سقط شده است.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته