دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

نامتوازنی قیمت سکه در بازار تهران

نامتوازنی قیمت سکه در بازار تهران
قیمت طلا و سکه در نخستین روز هفته با روند نامتوازنی بازگشایی شد و قیمت سکه با کاهش قیمت دلار همراه است و طلا متاثر از افزایش ناچیز قیمت طلای جهانی، رشد محدودی دارد.
کد خبر : 891865

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری علم و فناوری آنا، قیمت طلا و سکه در شروع معاملات امروز در روند نامتوازنی بازگشایی شد. قیمت دلار در لحظه تنظیم این گزارش در حال کاهش است و افت ۵۰ تا ۱۰۰ تومانی دارد؛ همین موضوع  قیمت در بازار سکه را در روند کاهشی قرار داده است.

در روز‌های پایانی هفته گذشته نیز روند بازار طلا در توازن با بازار ارز قرار نداشت و معامله‌گران ریتم ناکوک بازار طلا را به واسطه آغاز فروش حضوری شمش طلا در مرکز مبادله طلا و ارز ایران از روز چهارشنبه ۲۷ دی و سرازیر شدن پول‌ها برای وجه‌الضمان، جهت شرکت در این حراج عنوان کردند.

فعلا چشم معامله‌گران بازار‌های مالی به روند اخبار است. آن‌ها معتقدند در صورت انتشار اخبار مساعد سیاسی روند قیمت دلار کاهشی خواهد شد و همین موضوع بازار طلا و سکه را نیز در مسیر نزولی قرار می‌دهد.

به گزارش آنا، هر قطعه سکه بهار آزادی طرح جدید امروز (شنبه، ۳۰ دی) تا لحظه نگارش خبر، بر اساس نرخ اعلامی اتحادیه صنف فروشندگان و سازندگان طلا، جواهر، نقره و سکه تهران، با ۵۰۲ هزار تومان کاهش در مقایسه با چهارشنبه گذشته۳۱ میلیون و ۲۴۹ هزار تومان معامله شد.

سکه بهار آزادی طرح قدیم با کاهش ۲۹۵ هزار تومانی قیمت نسبت به روز چهارشنبه با نرخ ۲۸ میلیون و ۳۹۵ هزار تومان داد و ستد شد.

امروز نیم‌سکه ۱۷ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان، ربع سکه ۱۰ میلیون و ۷۵۰ هزار تومان و سکه گرمی نیز با نرخ شش میلیون معامله شد.

هر گرم طلای ۱۸ عیار در بازار طلای تهران ۲ میلیون و ۶۸۵ هزار تومان داد و ستد شد.

بهای هر اُنس طلا نیز در روز جاری در بازار‌های جهانی، نزدیک‌به ۲‌هزار و ۲۹ دلار بود که نسبت به روز چهارشنبه حدودا ۱.۳ دلار افزایش داشت.

انتهای پیام/

برچسب ها: سکه طلا طلا قیمت
ارسال نظر
هلدینگ شایسته