دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
در گفت‌وگو با آنا مطرح شد؛

کاهش تعداد معتادان در نقاط بی‌دفاع منطقه ۱۹

کاهش تعداد معتادان در نقاط بی‌دفاع منطقه ۱۹
شهردار منطقه ۱۹ شهرداری تهران درباره مزایای احداث بزرگراه غدیر گفت: کشیده شدن بزرگراه درون شهری غدیر باعث شده تا دو نقطه بی‌دفاعی که در این محدوده وجود دارد در معرض دید ناظران قرار بگیرد.
کد خبر : 891804

تورج فرهادی شهردار منطقه ۱۹ در گفت‌وگو با خبرنگار گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا درباره برنامه ریزی‌های انجام شده برای نقاط بی‌دفاع شهری اعلام کرد: کشیده شدن بزرگراه درون شهری غدیر باعث شده تا دو نقطه بی‌دفاعی که در این محدوده وجود دارد در معرض دید قرار بگیرد.
وی با اشاره به طرح بزرگراه غدیر افزود: یکی از مزایای این طرح دیده شدن نقاط بی‌دفاع محدوده و به تبع آن کاهش مخاطراتی اعم از نخاله‌ریزی در این محل‌ها خواهد بود. همچنین کوره‌ها و موانع این ناحیه تخریب شده تا ناظران دید و اشراف بیشتری به منطقه پیدا کنند.

کاهش تردد معتادان و کارتن‌خواب‌ها در منطقه ۱۹

فرهادی با بیان اینکه در شبانه روز حدود ۵۰۰ تا ۶۰۰ کارتن خواب در این منطقه رفت‌وآمد داشتند، اظهار داشت: با اقداماتی که تاکنون صورت گرفته تعداد معتادان در این محدوده به ۲۰ الی ۳۰ نفر رسیده است. تقریبا می‌توان گفت این نقاط از حالت بی‌دفاع خارج شدند.

شهردار منطقه ۱۹ درباره دیگر راه حل‌های پاکسازی محدوده احداث بزرگراه غدیر خاطرنشان کرد: می‌توان با تعریف پروژه و درگیر کردن زمین‌های منطقه از رفت‌وآمد معتادان در این محدوده جلوگیری کرد.

تعریف پروژه برای نقاط بی‌دفاع شهری برای کاهش وقوع مخاطرات

وی با اشاره به جزئیات تعریف کاربری برای زمین‌های بی‌دفاع تاکید کرد: زمین یکی از کوره‌های این محدوده حدود ۵ هکتار بوده که طبق توافقات صورت گرفته بناست ۶۰ درصد از آن به شهرداری واگذار شود. باقی‌مانده زمین مورد نظر نیز برای ایجاد فضای سبز و احداث مدرسه و خیابان استفاده می‌شود.

فرهادی در پایان تصریح کرد: حدود ۲ هکتار یعنی ۴۰ درصد خالص باقی خواهد ماند که از آن می‎توان در جهت ساخت مسکن بهره برد. در این فرآیند تلاش کردیم تا بافت و ساکنین محله آسیب نبینند. با توجه به اینکه ساکنین این محدوده با مشکلات اقتصادی و اجتماعی درگیر هستند تا جایی که مرتبط با حوزه شهر باشد در جهت بهبود کیفیت زندگی در این منطقه گام برمی‌داریم.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته