دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
27 دی 1402 - 16:04

بهترین قطار‌های مسیر کرمانشاه-مشهد

بهترین قطار‌های مسیر کرمانشاه-مشهد
مشهد یکی از پرترددترین شهر‌های ایران به شمار می‌رود و هر روزه سفر‌های هوایی و زمینی متعددی با اهداف تجاری، زیارتی، تفریحی و ... به سمت مشهد صورت می‌گیرد.
کد خبر : 891539

به گزارش گروه بازار خبرگزاری علم و فناوری آنا، مشهد یکی از پردترددترین شهرهای ایران به شمار می‌رود و هر روزه سفرهای هوایی و زمینی متعددی با اهداف تجاری، زیارتی، تفریحی و ... به سمت مشهد صورت می‌گیرد. برای مسافرانی که از غرب کشور عازم سفر به مشهد می‌شوند، مقرون‌به‌صرفه‌ترین روش، خرید بلیط قطار کرمانشاه مشهد است. شرکت‌های مسافربری مختلفی قطارهای خود را روانه مسیرهای ریلی متصل به مشهد می‌کنند که غالبا واگن‌هایی لوکس و درجه یک هستند؛ در این مطلب با بهترین قطارهای مسیر راه آهن کرمانشاه به مشهد و امکانات و خدمات آنها آشنا خواهید شد.

1- قطار پارسی کرمانشاه مشهد

اگرچه مسافرت با قطار به خودی خود جذاب است و حس و حال متفاوتی را برای مسافران به وجود می‌آورد، اما نوع قطار و امکانات آن در افزایش این تجربه شیرین بسیار موثر است. بر همین اساس پیش از رزرو بلیط باید نوع قطار و امکانات آن را بشناسید.

یکی از قطارهای موجود در مسیر کرمانشاه مشهد، قطارهای 6 تخته پارسی متعلق به شرکت مسافربری رجا است. این قطارها 3 ستاره و از نوع کوپه‌ای 6 تخته هستند. قطارهای 3 ستاره پارسی جزء قطارهای کوپه‌ای درجه دو به شمار می‌روند. البته این قطارها به نسبت قیمت بلیط‌ها، امکانات بسیار خوبی ارائه می‌دهند و مسیر طولانی کرمانشاه به مشهد را برای مسافران جذاب و مفرح می‌کنند.

امکانات قطار 6 تخته پارسی

در قطار کوپه‌ای 6 صندلی یا شش تخته پارسی تجهیزات، امکانات و خدماتی از قبیل سیستم تهویه هوای مطبوع، کمک‌های اولیه در قطار، سیستم‌های صوتی و تصویری، پریز برق 220 ولتی، امکان خرید غذا هنگام خرید بلیط، سرویس‌های بهداشتی ایرانی و فرنگی، خدمات پذیرایی شامل صبحانه و آب معدنی و ... ارائه می‌شود.

2- قطار امید کرمانشاه مشهد

یکی از قطارهای لوکس رجا به نام قطار امید در مسیر ریلی کرمانشاه به مشهد تردد می‌کند. این قطار 4 ستاره و 4 تخته است و در هر واگن 10 کوپه وجود دارد. قطار امید رجا به لحاظ برخورداری از امکانات و تجهیزات بسیار باکیفیت و متنوع، برای مسیرهای طولانی همچون مسیر قطار کرمانشاه به مشهد گزینه ایده‌آلی محسوب می‌شود.

قیمت بلیط قطار امید

به‌طورکلی، قیمت بلیط قطار امید ارزان است و البته به جز قطار 5 ستاره فدک، تمامی قطارهای شرکت رجا، از قیمت مناسبی برخوردارند. بنابراین برای داشتن سفری مقرون به صرفه از کرمانشاه به مشهد می‌توانید بلیط قطار امید رجا را خریداری نمایید؛ در عین حال این قطار امکانات خوبی به شرح زیر را ارائه می‌دهد.

امکانات قطار چهار ستاره امید

با خرید بلیط قطار امید رجا مسیر طولانی کرمانشاه به مشهد را بدون خستگی طی خواهید کرد. این قطار لوکس امکانات متنوعی همچون سیستم صوتی و تصویری، سرویس خواب تمیز، کوپه و واگن‌های عایق صدا و دما، شیشه‌های دوجداره در تمامی قسمت‌های قطار، سرویس خواب تمیز، فروش غذا و تنقلات، توزیع نشریات، کتابخانه، میان وعده رایگان، ارائه خدمات ویلچر، پریز برق 220 ولت، سرویس‌های بهداشتی ایرانی و فرنگی و سیستم تهویه مطبوع هوا را ارائه می‌دهد.

قیمت بلیط قطارهای کرمانشاه به مشهد

گفتنی است که قیمت بلیط قطار بسته به نوع و ستاره قطار، شرکت ریلی ارائه دهنده بلیط، امکانات واگن‌ها و کوپه‌ها و همچنین خدمات ارائه شده در طول مسیر متغیر است. بلیط قطار کرمانشاه مشهد نیز بر همین روال قیمت‌گذاری می‌شود.

ارزانترین بلیط قطار کرمانشاه به مشهد

برای اینکه بتوانید ارزان ترین بلیط قطارهای کرمانشاه به مقصد مشهد را خریداری کنید، باید در روزهای وسط هفته و به طور کلی روزهای کم تقاضا برای بلیط این مسیر، نسبت به خرید اقدام نمایید.

 توجه داشته باشید که مشهد شهری زیارتی است و به دلیل وجود بارگاه امام رضا در این شهر، ایام مذهبی به ویژه در روزهای نزدیک به تولد و شهادت این امام، بلیط‌های مقصد مشهد سریعا و با قیمت بالا به فروش می‌رسد. بنابراین جهت تهیه بلیط ارزان، سفرتان را به روزهای دیگر موکول کنید یا از هفته‌ها قبل برای رزرو بلیط اقدام نمایید.

 به علاوه شهر مشهد جاذبه‌های گردشگری زیادی دارد، پس در اکثر روزهای سال به خصوص ایام تعطیلات رسمی، بلیط‌های مشهد سریعا و حتی با قیمت بالاتر از معمول به فروش می‌رسند.

شرح مختصری درباره ایستگاه راه آهن کرمانشاه

کرمانشاه مرکز استان کرمانشاه یکی از استان های کردنشین ایران است و نهمین شهر پرجمعیت کشورمان محسوب می‌شود. ایستگاه راه آهن کرمانشاه که در حال حاضر مدیریت موقت آن بر عهده راه آهن اراک است در سال 1396افتتاح شد و به‌عنوان بزرگ‌‌ترین ایستگاه راه آهن غرب کشور شناخته می‌شود. خط آهن کرمانشاه از شهرهای قصرشیرین، قم، اصفهان و تهران عبور می‌کند و به خط آهن بغداد در کشور عراق متصل می‌شود.

امکانات ایستگاه راه آهن کرمانشاه

ایستگاه راه آهن کرمانشاه به دلیل تازه‌ ساخت بودن، امکانات خوبی دارد. این ایستگاه دارای چهار سکوی مسافربری و یک خط آهن است و امکاناتی از جمله سالن انتظار، سالن انبار مرکزی، آسانسور، سکوهای مسافربری، تابلوهای دیجیتالی برای نمایش وضعیت قطارها، باجه شارژ موبایل، تلفن همگانی، غرفه فروش مواد غذایی و ... دارد.

مسیرهای ریلی ایستگاه راه آهن کرمانشاه

مسافرت با قطار، علی‌رغم مزایای متعددی که دارد، دارای معایبی هم هست. یکی از معایب آن محدودیت سفر است؛ در واقع ایستگاه‌های راه آهن امکان سفر به تمامی مسیرهای ریلی کشور را ندارند و فقط به شهرهایی که تقاضا برای بلیط‌ها آن بالا باشد، سرویس‌دهی دارند.

به دلیل سفرهای متعددی که از کرمانشاه به مشهد انجام می‌شود، بلیط قطار کرمانشاه مشهد فروش بسیار زیادی دارد. از این ایستگاه به شهرهای تهران و ملایر نیز سفرهایی انجام می‌شود.

رزرو بلیط اینترنتی قطار کرمانشاه مشهد از فلای تودی

این روزها و با وجود روش آسان و سریع خرید آنلاین بلیط، کمتر شخصی به باجه‌های فروش بلیط قطار مراجعه می‌کند. در سایت فلای تودی امکان رزرو آنلاین بلیط قطار به مقاصد مختلف کشور از جمله مسیر کرمانشاه به مشهد فراهم شده است؛ بنابراین بدون اینکه ساعت‌ها وقتتان را صرف رفتن به مراکز حضوری و منتظر ماندن در صف‌ها کنید، در فلای تودی عملیات خرید بلیط را فقط با چند کلیک انجام خواهید داد.

این آژانس گردشگری معتبر، جهت تسهیل سفر برای هموطنان خدمات دیگری از جمله خرید بلیط هواپیما، رزرو هتل‌های خارجی و داخلی، خرید تورهای مسافرتی معتبر و خدمات درخواست ویزا را به صورت اینترنتی و با صرف کمترین زمان و هزینه ارائه می‌دهد.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته