دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
در همایش طرح ملی اعتلا؛

وزیر کشور: دانشگاهی که احساس مسئولیت نکند دانشگاه نیست

وزیر کشور با بیان اینکه دانشگاهی که احساس مسئولیت نکند دانشگاه نیست، گفت: خود انسان باید تصمیم بگیرد که چگونه اندیشه کند، اجباری در این زمینه نیست. یکی از مکان‌های مهم جریان اندیشه‌ورزی و آزادی حقیقی دانشگاه‌ها هستند.
کد خبر : 891467

به گزارش خبرنگار گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، احمد وحیدی وزیر کشور در همایش طرح ملی اعتلا که امروز در سالن شهید مطهری  سازمان مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی برگزار شد، اظهار کرد: اگر مبنای ما دانشگاه حکمت بنیان باشد، باید طرح هایی اضافه‌تر از طرح های روتین دانشگاه‌ها داشته باشیم. 

وی افزود: نمی توانیم به تمدن نوین اسلامی فکر کنیم، اما دانشگاه حکمت بنیان نداشته باشیم؛ چرا که دانشگاه نقش اصلی را در اجرای آن بر عهده دارد. 

وحیدی تصریح کرد: دانشگاه حکمت بنیان شکل نمی گیرد، مگر اینکه از بینش و زیرساخت های جدید استفاده کند. 

دانشگاهی که احساس مسئولیت نکند دانشگاه نیست 

وزیر کشور ادامه داد: دانشگاهی که احساس مسئولیت نکند دانشگاه نیست و در طول انقلاب شاهد اثربخشی دانشگاه ها بوده ایم. دانشگاه نمی تواند در برهه حساس تاریخی عقب بماند که معیار احساس مسئولیت رمز موفق ماست و تحقیق این کار بدون اندیشه ورزی ممکن نیست که محیط های علمی دانشگاه ها پیش قراول اندیشه ورزی هستند.

ساخت آینده از خلال تربیت سرمایه انسانی می‌گذرد

وحیدی با بیان اینکه آینده را باید بسازیم، تاکید کرد: یکی از معیارهای ساخت آینده از خلال ساخت آینده تربیت سرمایه های انسانی می گذرد که یکی از عناصر آن آزادی است نه آزادی که اخلاق را به خطر بیندازد، بلکه آزادی فکر و اندیشه و حرکت در مسیر اعتلای انسانها مدنظر است که مورد توجه انقلاب اسلامی است. 

وزیر کشور اضافه کرد: انسان باید تصمیم بگیرد که چگونه اندیشه کند، اجباری در این زمینه نیست. یکی از مکان های مهم جریان اندیشه ورزی و آزادی حقیقی دانشگاه‌ها هستند. 

اهمیت به محور اندیشه ورزی در طرح ملی اعتلا 
 
وحیدی گفت: اندیشه ورزی و آزادی محوری یکی از موضوعات مهمی است که در طرح ملی اعتلا به آن می پردازیم.

وزیر کشور بیان کرد: اگر دانشجویی مسئله غزه را نمی‌‌‌‌دید و نمی شنوید، آیا نباید خودش به عمق فاجعه پی می برد؟

وحیدی گفت: در آستانه اتفاق مهمی در کشور هستیم که بحث انتخابات است، اگر کسانی تببین کردند که دانشگاه‌ها نقشی در انتخابات ندارند باید گفت که به بدنه دانشگاه در زمینه احساس مسئولیت‌پذیری آسیب جدی وارد خواهد شد.

دانشگاه بهترین کانون فرصت زاست 

وی اضافه کرد: کشوری که در آستانه تحول جهانی با نقش موثر و تعیین کننده است اگر فردی وجه دانشگاه در انتخابات را زیر سوال قرار دهد، چه کسی پاسخگوست؟ دانشگاه بزرگترین کانون فرصت‌زای ماست. اگر دانشجوی کشور بداند که مدیر آینده اوست باید نقد منصفانه باید در میدان ارائه دهد. 

وزیر کشور افزود: دانشگاه ها باید بهترین نقدهای منصفانه را ارائه دهند و در میدان حضور داشته باشند تا به دانشگاه پیشرو دست یابیم؛ دانشگاه اسلامی دانشگاهی است که نسبت به حل مشکلات جامعه حساس است و نظرات خود را ارائه می دهد نه اینکه عقب نشینی کند.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته