دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
08 خرداد 1395 - 17:00
از محمدرضا سرشار منتشر شد

ویراست دوم کتاب «راز شهرت صادق هدایت»

ویراست دوم کتاب «راز شهرت صادق هدایت» به قلم محمدرضا سرشار به نشر رسید.
کد خبر : 89139

به گزارش گروه فرهنگی آنا و به نقل از روابط عمومی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی، ویراست دوم کتاب «راز شهرت صادق هدایت» اثر محمدرضا سرشار در گروه ادب و هنر مرکز پژوهش های جوان این پژوهشگاه سامان یافته و به تازگی توسط انتشارات کانون اندیشه جوان منتشر شده است.


ویراست دوم «راز شهرت صادق هدایت» خود داری یک امتیاز بارز است و آن پردازش اندیشه نویسنده ای مانند هدایت درون جریان هم اندیش و همراه با اوست؛ و در این رهگذر به اقدامات روشمند غرب برای روشنفکرسازی و اسطوره پردازی در کشورهای جهان سوم نیز اشاره های ارزشمندی شده است.


سرشار به بررسی شخصیت، آثار، عوامل شهرت و جایگاه صادق هدایت در جامعه فرهنگی و اجتماع ایران معاصر می پردازد.


ویراست دوم کتاب «راز شهرت صادق هدایت» از سر فصل‌های متعددی به شرح زیر تشکیل شده است:


شهرت مشکوک


سازوکار چهره سازی در دنیای امروز


چرا صادق هدایت؟


دوران‌های سه‌گانه اندیشهای هدایت


علل و موجبات توجه ویژه غربیان به آثار صادق هدایت


چگونگی آشنایی غریبان با آثار هدایت


کفرِ محض


غربزدگی و نفرت از ایران


نیست انگاری


عوامل بیرونی به شهرت رساننده هدایت


سرشار در بخشی از کتاب خود می نویسد:


به هر پدیده اجتماعی و فرهنگی دست کم از دو زاویه متفاوت می توان نگریست: نخست آنکه به مشهورات زمانه و آنچه از پیشینیان رسیده اکتفا کرد و با آن همنوا شد و ره چنان رفت که رهروان رفته اند. دیگر آنکه به میراث آنها مستقل اندیشید، چون و چرا کرد و در نهایت موضعی درست، مستدل و قابل دفاع اتخاذ کرد.


از آن جمله صادق هدایت، آرا، اندیشه ها، آثار و جایگاه واقعی اجتماعی و ادبی اوست. کسی که با وجود آثار اندک بیش از همه نویسندگان پس از مشروطه مورد توجه جامعه شبه روشنفکری داخل و خارج قرار گرفته؛ به گونه ای که حجم نوشته ها درباره او و آثارش، چندین برابر کل آثار اوست.


ویراست دوم کتاب «راز شهرت صادق هدایت» اثر استاد محمدرضا سرشار، با قیمت 18000 تومان توسط انتشارات کانون اندیشه جوان، منتشر و در دسترس مخاطبان قرار گرفته است.


انتهای پیام/

برچسب ها: محمدرضا سرشار
ارسال نظر
هلدینگ شایسته