دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
فرشیدی اعلام کرد؛

بازار غیراستاندارد نمک در کشور

بازار غیراستاندارد نمک در کشور
معاون بهداشت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از آغاز دومین پویش ملی سلامت با موضوع تغذیه سالم از اول بهمن ماه خبر داد و گفت: متاسفانه برخی از نمک‌هایی که در بازار عرضه می‌شوند، نشان استاندارد ندارند.
کد خبر : 891205

به گزارش خبرنگار گروه سلامت خبرگزاری علم و فناوری آنا، حسین فرشیدی صبح امروز در نشست خبری پویش ملی سلامت با موضوع تغذیه سالم اظهار کرد: در اولین پویش ملی سلامت ۴۳ میلیون نفر از هموطنان و ۷۰ درصد جمعیت بالای هجده سال کشور از نظر پرفشارخونی و دیابت غربالگری شدند.

وی با بیان اینکه پویش بعدی با موضوع تغذیه سالم از اول بهمن ۱۴۰۲ آغاز می شود، افزود: برای پیشگیری از فشارخون و دیابت باید به دو موضوع فعالیت بدنی و تغذیه سالم توجه ویژه شود.

معاون وزارت بهداشت گفت: نمک عامل اصلی ایجاد و تشدید بیماری فشار خون بوده و فشار خون نیز عامل بیماری های متعدد است.

وی از بازار غیر استاندار نمک در کشور گلایه کرد و افزود: ممکن است املاح مضر متعددی در نمک باشند که با دیدن و چشیدن قابل تشخیص نیستند، بنابراین لازم است شهروندان در خرید نمک دقت کنند.

فرشیدی تاکید کرد: بسته های نمک در بازار باید علامت استاندارد داشته باشند و مشخصات کامل تولیدکننده درج شده باشد. همچنین توصیه ما استفاده از نمک های تصفیه شده و یددار است.

وی خاطرنشان کرد: میزان استاندارد مصرف نمک ۳ تا ۵ گرم در روز است اما در حال حاضر مصرف نمک در کشور ما حتی به ۱۰ گرم هم می رسد.

فرشیدی در ادامه با اشاره به خواص مفید حبوبات و توصیه به مصرف آنها افزود: در این پویش موضوع قرار گرفتن لبنیات در سبد غذایی خانوار تاکید شده و توزیع شیر در مدارس نیز در راستای این هدف از قبل آغاز شده است.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته