دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

هشدار به تیم ملی ایران و سایر مدعیان در بازی های ابتدایی/ دغدغه قلعه‌نویی برای انتخاب جانشین قدوس

هشدار به تیم ملی ایران و سایر مدعیان در بازی های ابتدایی  دغدغه قلعه‌نویی برای انتخاب جانشین قدوس
در اولین بازی‌های جام ملت‌های آسیا دروازه سه تیم بزرگ و مدعی قهرمانی باز شد که این یک هشدار برای این تیم‌ها خواهد بود.
کد خبر : 891143

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری علم و فناوری آنا، ژاپن که خیلی‌ها از این تیم به عنوان قوی‌ترین تیم فعلی آسیا یاد می‌کنند در اولین دیدار خود دو گل از ویتنام خورد و دروازه کره جنوبی هم مقابل بحرین باز شد همان‌طور که تیم ملی فلسطین توانست یک بار دروازه بیرانوند و ایران را باز کند. این مسئله زنگ خطری برای مدعیان اصلی جام بود و حالا باید دید عربستان چه نتیجه‌ای مقابل عمان کسب می‌کند؟ آنچه مسلم است مربیان مطرح حاضر در جام هیچ حریفی را دست کم نمی‌گیرند و گل خوردن سه تیم مدعی قهرمانی هشداری برای همه آن‌ها بود.

از اردوی تیم ملی ایران خبر می‌رسد امیر قلعه نویی قصد دارد در بازی دوم مقابل هنگ کنگ تیم اصلی خود را به میدان بفرستد و حتی احتمال حضور رامین رضاییان و سردار آزمون در ترکیب اصلی خیلی زیاد است. وی در بازی اول برخلاف برخی پیش‌بینی‌ها به نفراتی، چون صادق محرمی، کریم انصاری فرد و مهدی قائدی میدان داد، ولی هر سه گلزن او تا پایان نیمه اول تعویض شدند. بازی با فلسطین به کادر فنی تیم ملی ایران نشان داد که هنوز در خط دفاعی و شاید ساختار دفاعی مشکلاتی وجود دارد که باید برطرف شود. لازم به یادآوری نیست که کار تیم ملی ایران بازی به بازی سخت‌تر می‌شود و هرچه جلوتر برویم بازی‌های سنگین‌تر و در عین حال حساس‌تری را در پیش داریم.

یکی دیگر از دل مشغولی‌های قلعه نویی علاوه بر خط دفاعی به پست سامان قدوس برمی‌گردد و این که قدوس جانشین خیلی بزرگی در تیم ملی ندارد. سامان البته مقابل فلسطین خیلی خوب کار کرد و دو پاس گل داد، اما اگر مصدوم شود پیدا کردن جانشین مناسب برای او کار راحتی نیست.

با نگاهی به عملکرد همه تیم‌ها در اولین بازی‌های جام ملت‌های آسیا می‌توان امیدوار بود که تیم ملی ایران خود را به مراحل پایانی برساند. صد البته بازی احتمالی با کره جنوبی در مرحله یک چهارم نهایی بازی ساده‌ای نخواهد بود، اما تیم ملی ایران پتانسیل غلبه بر این حریف قدر را دارد و این‌طور نیست که از پیش بازنده باشد.

تیم ایران یکی از با تجربه‌ترین تیم‌های حاضر در قطر است و همین مسئله می‌تواند به موفقیت تیم ما کمک زیادی کند. ایران به مراتب با تجربه‌تر از تیم‌های ژاپن و کره جنوبی است هرچند که اصلاً نباید این دو تیم و البته تیم هایی، چون استرالیا و عربستان را نادیده گرفت.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته