دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

همسر شیخ احمد کافی درگذشت

همسر شیخ احمد کافی درگذشت
همسر خطیب نامدار و روحانی مبارز و انقلابی، «احمد کافی» درگذشت.
کد خبر : 890983

به گزارش گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، طاهره سادات موسوی شاهرودی همسر خطیب نامدار و پایه گذار مهدیه تهران شیخ احمد کافی پس از طی یک دوره بیماری درگذشت.

مرحوم شیخ احمد کافی، واعظ و خطیب مشهور پیش از انقلاب بود که در سال ۱۳۱۵ در مشهد متولد شد. وی در ۱۶ سالگی راهی نجف شد و از علمای بزرگ حوزه نجف بهره برد و مفتخر به کسب اجازه از علمای آن حوزه شریف همچون آیت الله خویی و امام خمینی شد.

ساخت مهدیه تهران، ساخت درمانگاه، کمک به نیازمندان، ایجاد صندوق قرض الحسنه، تأسیس حوزه علمیه، ساخت مسجد، مدرسه و حمام در ایلام، ساخت و بازسازی چندین حمام، مدرسه و مسجد در دیگر شهر‌های استان ایلام و روستا‌های اطراف از جمله خدمات وی  آن مرحوم محسوب میشود.

همچنین شیخ احمد کافی در شهر‌های مختلف، بنای ۷۲ مهدیه را با کمک اهالی پی‌ریزی کرد.  پس از تبعید امام خمینی (ره) به نجف
 و در شرایطی که نام بردن از امام خمینی (ره) جرم محسوب می‌شد، مرحوم کافی در مجامع عمومی از او به بزرگی یاد می‌کرد. به همین دیلل چندبار احضار و بازداشت شد و درنهایت برای مدت دو سال به ایلام تبعید شد. 

چند ماه پیش از پیروزی انقلاب اسلامی ایران، پس از توقف در شیروان و اقامه نماز صبح در جمعه ۵۷/۴/۳۰ برابر با نیمه شعبان ۱۳۹۸ق، در چند کیلومتری مشهد در تصادف رانندگی کشته شد که برخی آن را مشکوک دانسته‌اند.

پیکر وی به صحن حرم امام رضا(ع) آورده شده و پس از آنکه سید عبدالله شیرازی بر آن نماز گزارد، به تهران منتقل شد و پس از مراسم در مهدیه تهران مجددا جنازه به مشهد انتقال یافت و در خواجه ربیع دفن شد. در پی این ماجرا در مشهد، قم، اصفهان، کاشان و برخی از شهرهای دیگر تظاهراتی برپا شد.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته