دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
معاون بین‌الملل دانشگاه تهران:

تقویت مسئولیت‌پذیری اجتماعی مهمترین سرمایه‌گذاری دانشگاه‌ها بر روی دانشجویان است

تقویت مسئولیت‌پذیری اجتماعی مهمترین سرمایه‌گذاری دانشگاه‌ها بر روی دانشجویان است
معاون بین‌الملل دانشگاه تهران گفت: هیچ سرمایه‌گذاری‌ای بر روی دانشجویان، مهم‌تر و بنیادی‌تر از پرداختن دانشگاه‌ها به امر مهم تقویت اخلاق حرفه‌ای و مسئولیت‌پذیری اجتماعی در کنار امر آموزش و پژوهش نیست.
کد خبر : 890872

به گزارش گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، الهام امین‌زاده، معاون بین‌الملل دانشگاه تهران در آستانه دهمین همایش ملی و دومین همایش بین‌المللی ترویج اخلاق حرفه‌ای و مسئولیت‌پذیری اجتماعی که اول بهمن به همت دانشگاه تهران و دانشگاه علوم پزشکی تهران در سالن اجلاس سران برگزار می‌شود، گفت: توجه به اخلاق حرفه‌ای و مسئولیت‌ها و تعهدات اجتماعی، در واقع توجه به یک عنصر فرهنگی در فعالیت‌های اقتصادی، فناوری و تولیدی است که بسیاری از کشور‌های موفق با محور قرار دادن این مؤلفه توانسته‌اند به اهداف خود نائل شوند.

معاون بین‌الملل دانشگاه تهران با بیان اینکه امروزه توسعه پایدار مرهون توجه و التزام به اخلاق حرفه‌ای و مسئولیت اجتماعی است، خاطرنشان کرد: پیشرفت و موفقیت بدون رعایت قوانین، احترام به حقوق دیگران، صداقت، شفافیت، نوع‌دوستی و عدالت میسر نمی‌شود.

امین‌زاده، هدف از مسئولیت‌پذیری را تأمین منافع فردی و جمعی آحاد جامعه دانست و تأکید کرد: بنابراین ضروری است برنامه‌ریزان امور آموزشی، پژوهشی و فرهنگی دانشگاه با سرمایه‌گذاری بر تقویت اخلاق حرفه‌ای و مسئولیت‌پذیری اجتماعی دانشجویان، اساتید و کارکنان دانشگاه، گام مهمی در پیشرفت و اعتلای کشور بردارند.

استاد دانشگاه تهران با بیان اینکه دانشجویان فعلی، مدیران آینده کشور هستند؛ بیان داشت: هیچ سرمایه‌گذاری بر روی دانشجویان، مهم‌تر و بنیادی‌تر از پرداختن دانشگاه‌ها به امر مهم تقویت اخلاق حرفه‌ای و مسئولیت‌پذیری اجتماعی در کنار امر آموزش و پژوهش نیست.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته